ارزدیجیتال سند باکس چیست؟

photo_2023-05-24_12-19-05

امروز درسایت ارزدشت در کنار شما هستیم  تا شما را با ارزدیجیتال sand box  و پروژه های جذاب آن شما را آشنا کنیم.

پیدایش سند باکس

برای اولین بار پیشنهاد پیوند ارز های دیجیتال و گیمینگ در سال 2011 مطرح شد . دونفر به نام های آرتور مادرید و سباستین بروگت بامشارکت یک دیگر pixowl را ساختند و هر دو در رشته ی سیستم رایانه ایی و اقتصاد فارغ التحصیل شده و بعد از راه اندازی شرکتشان در پروژه های زیادی در زمینه گیمینگ فعالیت کردند .در حال حاضر پروژه سند باکس یکی از پروژه آنها به شمار می آید که زیر مجموعه pixowl هست . با محبوب شدن ارز های دیجیتال مسأله امنیت نیز تحت تاثییر قرار گرفت و زیرا همواره شاهد این هستیم که هکر ها همواره به دنبال هک حساب های کاربری و دسترسی به اموال مردم هستند در سال 2018 اداره مسؤلیت های مالی انگلستان (fca) به یازده شرکت بلاکچین اجازه داد تا به سند باکس دسترسی داشته باشند در همان سال اداره حمایت از مصرف کنند گان مالی آمریکا (FCBP) شرکت هایی که در زمینه ارز های دیجیتالی فعالیت داشتند را تشویق به همکاری با سند باکس کرد علاوه بر آن کشور های عربی نظیر کویت عمارات بحرین از اولین کشور هایی بودند که در خاورمیانه از سند باکس استفاده کردند .

سند باکس چگونه محیطی میباشد

سندباکس یک دنیای مجازی است که بازیکنان در آن می‌توانند تجارب بازی خود را در بلاک چین اتریوم بسازند، مالک آن شوند و از آن کسب درآمد کنند. سندباکس سه قسمت اصلی دارد.

  • وجود یک نرم‌افزار هنری انیمیشن با نام ویرایشگر سه بعدی voxel برای ساخت دارایی‌های بازی (NFT)
  • بازاری برای خرید و فروش دارایی‌هایNFT
  • ابزاری برای ساخت بازی و ایجاد تجربه‌های بازی در دنیای مجازی سندباکس

همان طور که مستحضرید صنعت گیمینگ  یکی از بزرگترین صنایع در دنیا می باشد و در میان مردم دنیا از محبوبیت ویژه ایی برخوردار است و بیشترین کاربران مربوط به جوانان میشود اما یک مشکل بزرگ در آن وجود دارد که نقدینگی آن بسیار پایین است به همین منظور افرادی که حرفه ایی و یا اصطلاحا PRO PLAYER  باشند و ساعات قابل توجهی از زندگی خودرا هر روزه به این امر تعلق می دهند و به یوتیوبر و استریمر شدن روی می آورند و یا به فروش ارز های داخل بازی مثل فروش (CP) برای CALL OF DUTY  یا ارز (UC) برای PLAY ON BATTLE GROUND   و یا هر دو  برای اینکه این صنعت از لحاظ اشتغال و کسب درآمد مورد توجه قرار گیرد متخصصان این دو حوضه بسیار محبوب را به هم گره زده صاحب نظران این حوضه بر این باورند از آنجا کاربران میتوانند با بکار گیری ایده و نظر شخصی خود هر چیزی را خلق کنند این ایده میتواند نقش بسیار مهمی در دنیای ارز دیجیتال داشته باشد.

توکن های سند باکس

  • اولین توکن NFT نام دارد که پیش تر در مورد آن توضیح دادیم
  • دومین توکن SAND نام دارد که توکن اصلی سند باکس میباشد.

مهم ترین توکن سند باکس میباشد که بر پایه ERC_20 پایه گذاری و شما با داشتن این توکن شما نیز میتوانید به سیستم های بازی دسترسی داشته باشید و دارایی هارا خرید و فروش کنید و در مشارکت ها شرکت کنید و یک در آمد منفعل داشته باشید .

سومین توکن لند یا (land) که بر اساس ERC_1155 فعالیت میکند و بازیکنان با استفاده از این توکن قابلیت های خاصی را برای کاربران خود میتوانند ایجاد کنند که بر اساس توکن ERC_721 می باشد.

توکن SAND BOX  در پلتفرم های مبتنی بر بازی های بلاکچینی و همانند توکن های NFT  در فضای مجازی فعالیت میکند. از جمله شرکت ها و بازی های فعال در این زمینه میتوان به  (AXIE INFINITY) ، (DECENTRA LAND)و (STAR ATLAS) نام برد.

امنیت توکن SAND BOX

همان طور که مستحضر هستید مانند ارز های دیجیتال دیگر برروی ارز اتریوم ساخته میشوند توکن سند باکس نیز بروی همین ارز اتریوم ارزی که سطح امنیت بسیار بالایی دارد ارز دیجیتال اتریوم برای تایید تراکنش ها از اثبات سهام استفاده می کند. مکانیزم اثبات سهام و اثبات کار که توسط بلاک چین بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرد تایید تراکنش ها در مکانیزم اثبات کار، توسط ماینرها انجام می شود و این در صورتی است که در مکانیزم اثبات سهام، تایید تراکنش ها توسط دارندگان بزرگ ارز دیجیتال انجام می شود و نسبت به بیت کوین برق و هزینه  کمتری نیاز دارد .

  اهداف SAND BOX

مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم

مالکیت معنوی IP

عرضه عمومی اولیه IPO

کاربران فعال ماهانه MAU

تولید محتوا توسط UGC

دیگر اهداف SAND BOX :

چشم انداز سندیاکس این است که یک متاورژن عمیقا غوطه ور ارائه دهیم که در آن بازیکنان جهان و بازی های مجازی را ایجاد کنند به صورت مشترک و بدون اقتدار مرکزی باشد در واقع هدفمان ایجاد اختلال در بازی سازان موجود است MINECRAFT  ROBLOX با اراِئه مالکیت واقعی خلاقیت های خود به عنوان توکن های غیر قابل تعویض (NFT) و پاداش مشارکت آنها با توکن SAND  پرداخت میشود .

در بازار فعلی بازی مالکیت و کنترل متمرکز محتوای تولید شده توسط کاربر اداره میشود و محدودیت دارد حقوق پدید آورنده و مالکیت کنترل مرکزی بر تجارت کالا های مجازی ایجاد شده توسط بازیکنان محدود میشود  در اصل انها با ایجاد ارزش منصفانه برای اثار خود با توجه قوانین کپی رایت که بدین معناست که مدل کار شم باید به گونه ای باشد حق آن کاملا به خودتان انحصار داشته باشد و کپی  تغییر و …. نباشد شرکت SAND BOX با استفاده از فناوری بلاک چین توانسته تمامی حقوق کاربران از این دست را رعایت کند .

شما با طراحی و ساخت نمونه های Voxel در قالب nft قادر به ساخت بازی اشتراک گذاری جمع آوری و تجارت بدون کنترل مرکزی و از مالکیت حق نشر برخوردار باشید و با استفاده از ارز دیجیتال sand   نیز بهای آن نیز پرداخت خواهد شد .

اکو سیستم تولید محتوا توسط کاربر

اکو سیستم بازی sandbox از سه محصول یکپارچه تشکیل شده است که با هم یک تجربه جامع را میسازد

 VOXEDIT : این یک بسته مدل سازی سه بعدی ساده برای استفاده و در این حال قدرتمند که به کاربران این اجازه را میدهد تا اشیاء سه بعدی مانند مردم حیوانات شاخ برگ و ابزار متحرک کنید و آنهارا  تحت قالب NFT برای تبدیل شدن به دارایی به بازار های SANDBOX عرضه نمایید.

MARKET PLACE : بازار مبتنی بر وب SANDBOX به کاربران امکان آپلود انتشار و فروش را میدهد دارایی های ساخته شده توسط آنها در VOXEDIT به عنوان توکن ERC_721 ERC_1155 ساخته میشود . GAME MAKER : با توجه به اینکه هرکسی دارایی هایی دارد چه آنرا خریده باشد و چه آنرا با   VOXEDITساخته با شد با استفاده از GAME MAKER از دارایی های خود بهره برداری کند سیستم GAME MAKER کاربران را قادر به قرار دادن و استفاده از  دارایی های خود میکند دارایی های آنها در یک قطعه زمین توکن به عنوان مثال  ERC_721  میتواند مالک آن باشد کاربران میتوانند دارایی های خودرا تزیین کنند چیز های جدیدی خلق کنند و هر آنچه که بخواهند را در آن بسازند .

کیف پول هایی که سند  باکس  را پشتیبانی  می کنند:

مهم ترین مقوله برای کاربران ارز های دیجیتال روش نگه داری و ذخیره سازی و ارز دیجیتال سند باکس و یا هر از دیگری میباشد اما از جمله کیف پول هایی که از ارز دیجیتال سند باکس پشتیبانی میکند  میتوان به (LEDGER)، (TRUST WALLET)، (HERO)  (MATH WALLET) و (TREZOR)  اشاره کرد .

صرافی های پشتیبانی کننده سند  باکس

از جمله صرافی هایی که از این رمز ارز پشتیبانی میکنند می  توان  به  BINANCE ،  COINBASE ،  KUCOIN،  KRAKEN ، BYBIT ، OKX ، GATE.IO CRYPTO.COM  و COINEX اشاره کرد .

Related Posts

Leave a comment