ارز دیجیتال انجین کوین (ENjIN Coin)چیست؟

pasted-image-0-3

انجین کوین چیست؟

انجین کوین “Enjin” یک پلتفرم ارز دیجیتال و blockchainهست که برای صنعت بازی‌های ویدیویی طراحی شده ، این پلتفرم در بلاکچین اتریوم به وسیله Enjin ساخته شده، شرکت انجین به بیش از 20 میلیون گیمر کمک می‌کنه تا به ایجاد انجمن‌ها و اجتماعات پیرامون بازی‌های مورد علاقه خود بپردازن. انجین کوین “Enjin” این بستر موجود را به موتور توسعه بازی‌های ویدیویی blockchain نیز گسترش می‌ده

انجین یه انجمن بازی‌های ویدیویی و بستریه که امکان توسعه و تبادل کالاهای دیجیتال را فراهم می‌کنه. هدف این انجمن به طور گسترده، صنعت بازی‌های ویدیویی غیرمتمرکز هست. و تونسته با بنیانگذارانی که قصد مشارکت جدی تو صنعت بازی‌های ویدیویی را دارن، مشارکت زیادی داشته باشه.

تاریخچه و تیم توسعه دهنده پروتکل انجین

پروتکل انجین کوین، تو سال 2009 میلادی توسط ماکسیم بلاگوف و ویتک رادومسکی تاسیس شد  به عنوان یک پلتفرم بازی فعالیت خودش را شروع کرد. مدیر عامل این پلتفرم ماکسیم بلاگوف هستش،  و رادومسکی به عنوان مدیر فناوری ارشد، تو این شرکت وظیفه توسعه فنی را بر عهده داره

رادومسکی تو سال 2012 و بعد از علاقه مند شدن به بیت کوین، ایده ادغام بلاکچین انجین را تو سرش پروروند. سپس بعد از تلاش‌های زیاد تونست کمپانی را برای پذیرش این ایده راضی کنه اون اول شروع به آموزش درباره اتریوم و قراردادهای هوشمند اون کرد. بعد رادومسکی تصمیم گرفت نرم افزار بلاکچینی مخصوص خودش را بسازه. یکی از استانداردهای توکن نویسی شبکه بلاکچین اتریوم، به نام ERC1155 نیز به دست این شخص نوشته شده‌ تو سال 2018، اون این استاندارد توکن نویسی را معرفی و سپس در سال 2019، اون را برای استفاده آماده کرد. از این استاندارد برای ساخت هر دو توکن مثلی و غیر مثلی یا همان NFT می‌شه استفاده کرد.

توکن ENJ

 عرضه کلی انجین کوین در کل 1000،000،000،000 توکن ENJ می باشد و اوج قیمتی آن مربوط می‌شه به تاریخ 7 ژانویه 2018 که قیمت ان به 0.493384 دلار رسید. ENJ یک توکن ERC-20 بر روی بلاکچین Ethereum هست و از قراردادهای هوشمند ERC-1155 نیز پشتیبانی می‌کنه

در سال 2017 نمایشگاه بین المللی انجین کوین از جولای تا نوامبر  پابرجا بود و ارزش تقریبی 22 میلیون دلار ETH را به خودش اختصاص داد که تو این نمایشگاه تقریباً 80 درصد از کل توکن عرضه شده انجین فروخته شد  و 20 درصد باقیمانده هم بین تیم موسس، شرکت و سرمایه گذارا تقسیم شده ،وقتی که این پروژه با فروش توکن خصوصی ترکیب شد، تقریباً تونست 35 میلیون دلار سود به دست بیاره

پروتکل انجین کوین (ENJ) چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ) به وسیله برنامه نویسان، برای طراحی و ساخت توکن‌های غیر قابل تعویض و یا قابل تعویض با استاندارد توکن نویسی ERC-1155 مورد استفاده قرار می‌گیره، این اتفاق از طریق قراردادهای هوشمند امکان پذیر می‌شه. تو سپتامبر سال 2019، بخشی جدید تو این پلتفرم به نام Enjin Marketplace راه اندازی شده کاربران تو این مارکت میتونن این توکن‌ها رو خرید و فروش و یا با ارز دیجیتال ENJ مبادله کنن.

همینجور که میدونین وایت پیپر هر پروژه تمامی نکات مهم پیراکون عملکرد اون رو به صورت کامل توضیح داده‌. تو وایت پیپر انجین کوین اینجور گفته شده‌ که یه سری فرآیندهای درون و بیرون زنجیره‌ای تو عملکرد اون دخیل هستن. در واقع، زمانی که یه کاربر قصد انجام تراکنشی را تواین پلتفرم داره، یه بستر خارجی با کیف پول این کاربر ارتباط برقرار می کنه و بازی و یا وبسایت با این بستر جایگزین می‌شن. این اتفاق تا زمانی که تراکنش از سمت شبکه بلاکچین اتریوم مورد تایید قرار بگیره، ادامه پیدا می‌کنه.

ویژگی‌های ارز ENJ چیست؟

1-کیف پول هوشمند:

همه سیستم عامل‌های کاربران پشتیبانی می‌کنه. علاوه بر این، این کیف پول هوشمند با آدرس اتریوم کاربران نیز قابلیت تعامل داره.

کاربران با استفاده از کیف پول هوشمند پلتفرم انجین کوین میتونن ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های بیرون از محیط بازی را با سایر کاربرها معامله کنن. از طریق این کیف پول، کاربرها درخواست معامله را برای شخصی دیگه ارسال و اون شخص درخواست را تایید و یا رد می‌کنه. لازمه بدونین که کاربرها تو انجام این معالات، قادر به وضع قوانینی جهت جلوگیری از درخواست‌های ناخواسته، هستن.

2-کالاهای مجازی:

برنامه نویسها با استفاده از این ویژگی میتونن تو هر سیستمی، ارز دیجیتال منحصر به فرد خودشون رو ایجاد کنن و اطمینان داشته باشن که این رمزارز تو پلتفرم انجین کوین مثل پول اصلی، پشتیبانی می‌شه، این اتفاق باعث می‌شه که ارز دیجیتال انجین تمام امکانات یک بلاکچین را داشته باشه.

هر دارایی تو یه قرارداد هوشمند ثبت و نگه داری می‌شه در نتیجه، کیف پول هوشمند انجین کوین این دارایی‌ها را تشخیص داده و کاربران میتونن  هر لحظه که می‌خوان این کالاهای مجازی را با ارز دیجیتال انجین کوین معامله کنن.

3-افینیتی (Efinity):

بخش افینیتی یه راه حل برای کمک به مقیاس پذیری پروتکل انجین کوینه ، این بخش در شروع سال 2018 راه اندازی شد. قسمت افینیتی از لحاظی شبیه به شبکه لایتنینگ بیت کوینه. از این رو دارای چندین کانال متعدد هست که در اون کانال‌ها، بازی انجین میتونه تراکنش‌ها رو با سرعت و کارمزدی نزدیک به صفر، به انجام برسونه.

4-درگاه پرداخت:

درگاه پرداخت به صورت غیرمتمرکز عمل می‌کنه. کاربرها با استفاده از این درگاه میتونن که بالای فاکتور، فرآیندهایی مثل بازپرداخت رو انجام بدن. به علاوه، ابزاری برای پذیرش و پشتیبانی از پرداخت‌های ارز دیجیتال انجین کوین و یا سایر رمزارزهای سفارشی تو وبسایت، برای کاربران فراهم کرده

 درگاه پرداخت، هیچ هزینه اضافی رو برای تراکنش دریافت نمی‌کنه. همچنین با استفاده از این درگاه، کاربرها میتونن پرداخت‌های خودکار رو به وبسایت و بازی‌ها اضافه کنن. این اتفاق باعث اضافه شدن لیست پرداخت‌های سریع و قابل اعتماد به پلتفرم انجین کوین می‌شه.

معایب انجین کوین چیست؟

حتما میدونین که خیلی از افراد باورشون اینه که دارایی‌های مجازی مثل ارزهای دیجیتال، غیر واقعی هستن و در نتیجه مالکیت اونا معنایی نداره. قبلن هم گفتیم که پلتفرم انجین کوین، مالکیت دارایی‌های مجازی را به کاربرها میده به باور این افراد، این اتفاق یک نقطه ضعفه چون  این دارایی‌ها وجود خارجی ندارن.

هر چند که این مورد از نظر خیلی از  کاربرها اهمیتی نداره، اما ما در شرکت ارز دشت به شما پیشنهاد می کنیم که برای سرمایه گذاری تو هر پروژه‌ای، تمامی نکات را مورد بررسی قرار بدین

کدام کیف پول‌ها از ارز ENJ پشتیبانی می‌کنند؟

کیف پول سخت‌افزاری لجز یا تروز:

کیف پول تراست والت (trust wallet):

کیف پول اتمیک والت (Atomic wallet):

کیف پول مای اتر والت (MyEtherWallet):

کیف پول Enjin Wallet:

صرافی هایی که ارز ENJ را پشتیبانی می کنند:

صرافی ارز دیجیتال ZG.Com

صرافی بایننس (Binance)

صرافی FTX

صرافی Upbit

صرافی CoinTiger

Related Posts

Leave a comment