ایلان ماسک پلتفرم هوش مصنوعی TruthGPT را راه اندازی می کند.

IMG_20230418_091026_206

این میلیاردر فناوری روز دوشنبه در مصاحبه ای با فاکس اعلام کرد.طبق گزارش ۱۷ آوریل فاکس نیوز، ایلان ماسک به تاکر کارلسون مجری فاکس گفت که در حال توسعه یک رقیب ChatGPT به نام «TruthGPT» است، یک مدل زبان بزرگ (LLM) که به گفته ماسک برای کشف اسرار جهان آموزش داده خواهد شد.

به گفته ماسک، این هوش مصنوعی حقیقت‌جویانه، در مقابل آنچه که او به‌عنوان سوگیری «چپ‌گرا» در صنعت می‌داند، عقب‌نشینی خواهد کرد. ماسک به کارلسون گفت که ChatGPT «توسط کارشناسان چپ برنامه‌ریزی شده است که به چت‌ربات‌ها دروغ گفتن آموزش می‌دهند». کارلسون، به نوبه خود، همچنین اظهار داشت که “مشکل عمیق تر این نیست که فقط خودمختار می شود و همه ما را به برده تبدیل می کند، بلکه این است که درک ما از واقعیت را کنترل می کند و این کار را به روشی واقعا ناصادقانه انجام می دهد.” می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که برای تأثیر سیاسی به ما دروغ بگوید.»

ماسک همچنین به نظر می‌رسد به نگرانی‌هایش در مورد ورودش به بازار شلوغ LLM پاسخ می‌دهد. حرکتی که او با خرید 10000 پردازنده گرافیکی گزارش‌شده نشان داد. تنها چند هفته پس از امضای طوماری که خواستار توقف تحقیقات مرتبط به منظور ارزیابی نگرانی‌های ایمنی شد:

 من فکر می‌کنم این بهترین راه برای ایمنی است، به این معنا که هوش مصنوعی که به درک جهان اهمیت می‌دهد، بعید است که انسان‌ها را نابود کند، زیرا ما بخش جالبی از جهان هستیم.»

 

Related Posts

Leave a comment