بایدن متعهد شد که «هزینه ای برای مالیات دهندگان» برای محافظت از سپرده گذاران SVB، Signature ندارد.

IMG_20230314_132228_869

در حالی که رویکرد پیشگیرانه دولت فدرال برای به حداقل رساندن خسارت مورد قدردانی قرار گرفت، بسیاری اشاره کردند که مالیات دهندگان در نهایت از نجات سپرده گذاران متضرر خواهند شد.

سقوط یک شبه دو بانک سنتی بزرگ – بانک سیلیکون ولی (SVB) و بانک امضا – باعث ایجاد یک سری رویدادها شد که میلیون‌ها کسب‌وکار، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سرمایه‌گذاران را به طور یکسان تحت تأثیر قرار داد. با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به مالیات دهندگان اطمینان داد که با اقدام دولت فدرال برای محافظت از سپرده گذاران، سوختگی را احساس نخواهند کرد.

در 11 مارس، استیبل کوین های اصلی، از جمله USD Coin

 USDC، USDD  و Dai

 پس از اینکه Circle اعلام کرد 3.3 میلیارد دلار از ذخایر 40 میلیارد دلاری خود در SVB گیر کرده است، از دلار آمریکا جدا شد.

 بایدن با علم به اینکه بسیاری از نهادهای مرتبط با بانک‌های در حال سقوط ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری متحمل شوند، در 12 مارس اعلام کرد که متعهد است افراد مسئول این رویداد را پاسخگو کند.در حالی که رویکرد پیشگیرانه دولت فدرال برای به حداقل رساندن خسارت مورد قدردانی قرار گرفت، بسیاری اشاره کردند که این مالیات دهندگان هستند که در نهایت از نجات سپرده گذاران متضرر می شوند. در 13 مارس، بایدن از طریق توییتی به نگرانی‌ها اشاره کرد:به لطف اقداماتی که در چند روز گذشته برای محافظت از سپرده گذاران در برابر بانک های سیلیکون ولی و امضا انجام دادیم، آمریکایی ها می توانند از ایمن بودن سیستم ما اطمینان داشته باشند.

 سپرده های مردم در صورت نیاز وجود خواهد داشت . بدون هیچ هزینه ای برای مالیات دهندگان.

بایدن به شهروندان آمریکایی اطمینان داد که سیستم مالی سنتی پس از مداخله فدرال ایمن است.  

Related Posts

Leave a comment