بیت کوین در لیختن اشتاین پرواز می کند: وزیر،خدمات دولتی را پیشنهاد می کند که به صورت کریپتو پرداخت می شود.

IMG_20230509_095845_589

دانیل ریش، نخست وزیر لیختن اشتاین به روزنامه های محلی گفت که بیت کوین قرار است نقش فزاینده ای در پرداخت های خدمات دولتی ایفا کند.اعلام کرد که قصد دارد بیت کوین را بپذیرد.

 علیرغم اینکه لیختن اشتاین عضو اتحادیه اروپا نیست، بخشی از منطقه اقتصادی اروپا است، جایی که مقررات بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) اتحادیه اروپا می تواند اعمال شود. این وضوح نظارتی می تواند شرکت های ارز دیجیتال بیشتری را به منطقه جذب کند.

 مانند جبل الطارق و جزیره من، لیختن اشتاین یک مرکز کوچک اما پررونق ارزهای دیجیتال در اروپا است. قانون بلاک چین لیختن اشتاین، که در سال 2019 تصویب شد، مقررات شفاف رمزنگاری را ارائه کرد و از آن زمان تاکنون چندین کسب و کار متمرکز بر رمزارز فعالیت خود را در این کشور راه اندازی کردند.

 این کشور مسیر مشابهی را با جوامع نزدیک سوئیس زوگ و لوگانو دنبال می‌کند که بیت‌کوین را برای برخی از مالیات‌ها و خدمات عمومی می‌پذیرند و خرده‌فروشانی از جمله مک‌دونالدز نیز بیت‌کوین را می‌پذیرند. با این وجود، ششمین کشور کوچک جهان در رویکرد خود برای سرمایه گذاری در بیت کوین یا کریپتو محتاط است. ریش بیان کرد که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در حال حاضر برای خزانه داری چند میلیارد دلاری کشور بسیار خطرناک هستند، اما ممکن است در آینده این حکم تغییر کند.

این حرکت لیختن اشتاین همزمان با روند رو به رشد کشورهای کوچکتر است که از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین استقبال می کنند

Related Posts

Leave a comment