زیمبابوه برای فروش توکن های دیجیتال با پشتوانه طلا قیمت تعیین می کند.

IMG_20230506_111537_551

بانک مرکزی زیمبابوه قصد دارد توکن های دیجیتال با پشتوانه طلا را به قیمت 10 دلار برای افراد و 5000 دلار برای شرکت ها بفروشد.

 بر اساس بیانیه‌ای که بانک مرکزی زیمبابوه در 4 مه منتشر کرد، توکن‌های ارز دیجیتال با پشتوانه طلا به دلار آمریکا و ارز محلی فروخته می‌شوند. با این حال، قیمت ارز محلی دارای حاشیه 20 درصدی بالاتر از نرخ متوسط ​​بین بانکی – خریدار مایل – فروشنده خواهد بود. سرمایه گذاران علاقه مند می توانند از 8 می در این پیشنهاد شرکت کنند که دو روز بعد بسته می شود.

 نرخ میانبانی بین بانکی مشتاق خریدار تمایل به فروشنده، نرخ مبادله ای است که بانک ها مایل به خرید و فروش ارز به یکدیگر هستند. این «نقطه میانی» بین نرخ های خرید و فروش تعیین شده توسط شرایط حاکم بر بازار مانند عرضه و تقاضا در نظر گرفته می شود. این نرخ به عنوان معیاری برای بسیاری از تراکنش های مالی استفاده می شود و اغلب به عنوان نرخ مرجع برای نرخ های ارزی که توسط بانک ها و موسسات مالی نقل می شود، استفاده می شود.

 بانک مرکزی زیمبابوه برنامه های خود را برای معرفی یک ارز دیجیتالی با پشتوانه طلا به عنوان ارز قانونی در این کشور در 28 آوریل اعلام کرد.

زیمبابوه بیش از ده سال است که با بی ثباتی ارز و نرخ تورم بالا مبارزه می کند. پس از یک دوره تورم فوق العاده، این کشور در سال 2009 دلار آمریکا را پذیرفت. در تلاش برای احیای اقتصاد در حال مبارزه، دلار زیمبابوه در سال 2019 دوباره معرفی شد. با این حال، در سال 2022، دولت دوباره به استفاده از دلار آمریکا برای کنترل افزایش قیمت ها بازگشت. 

 

Related Posts

Leave a comment