سامسونگ در مورد CBDC کره جنوبی برای پرداخت های آفلاین تحقیق می کند.

IMG_20230516_155449_346

این همکاری باعث می شود هر دو طرف در مورد قابلیت های آفلاین CBDC صادر شده توسط بانک مرکزی کره جنوبی تحقیق کنند.

گزارش شده است که غول فناوری سامسونگ الکترونیکس با بانک مرکزی کره جنوبی برای انجام تحقیقات روی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای پرداخت‌های آفلاین همکاری کرده است.

 به گزارش رسانه محلی KBS World، در 15 مه، بانک کره (BOK) و سامسونگ یک یادداشت تفاهم (MOU) برای تحقیق در مورد CBDC های آفلاین امضا کردند. این همکاری باعث می شود هر دو طرف در مورد قابلیت های آفلاین CBDC صادر شده توسط بانک مرکزی تحقیق کنند. سامسونگ همچنین در مرحله دوم تحقیق 10 ماهه آزمایش شبیه‌سازی CBDC BOK که مربوط به استفاده خرده‌فروشی از CBDC بود، شرکت کرد. مرحله اول تحقیقات CBDC BOK عملکردهای اساسی مانند صدور، توزیع و بازخرید CBDC را آزمایش کرد.هدف از آخرین تفاهم نامه، آزمایش پتانسیل CBDC کره جنوبی برای انجام حواله ها و پرداخت ها با استفاده از ارتباطات میدان نزدیک (NFC) در دستگاه های تلفن همراه سامسونگ به جای اینترنت است. معاون رئیس سامسونگ الکترونیکس وون جون چوی فاش کرد که این همکاری به غول فناوری اجازه می دهد تا از فناوری سطح بالای امنیتی سامسونگ در حوزه ارز دیجیتال استفاده کند. او اضافه کرد:

 “بر اساس همکاری بین دو شرکت، ما انتظار داریم بتوانیم سهم بزرگی در توسعه فناوری CBDC آفلاین جهانی داشته باشیم.”به عنوان بخشی از این همکاری، طبق گزارش‌ها، سامسونگ گواهی سخت‌افزاری را برای درجه شش تضمین ارزیابی معیارهای مشترک بین‌المللی امنیت، که شامل هفت سطح از الزامات عملکردی امنیتی است، دریافت کرده است.علیرغم علاقه شدید به CBDCها، سامسونگ اخیراً کارمندان خود را از استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی (AI) مانند ChatGPT در همه دستگاه‌ها و شبکه‌های داخلی متعلق به سامسونگ منع کرده است.

  سامسونگ این سیاست را پس از آپلود یک “کد حساس” توسط یکی از کارکنان در پلتفرم معرفی کرد. در یک یادداشت داخلی در مورد این موضوع آمده است:

 “HQدر حال بررسی اقدامات امنیتی برای ایجاد یک محیط امن برای استفاده ایمن از هوش مصنوعی مولد برای افزایش بهره وری و کارایی کارکنان است.” غول های بانکی از جمله جی پی مورگان، بانک آمریکا، گلدمن ساکس و سیتی گروپ نیز استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی را محدود کرده اند.

Related Posts

Leave a comment