مدیر عامل FTX در گزارش جبران خسارت جدید، طرح‌های راه‌اندازی مجدد برای صرافی را پیشنهاد می‌کند.

IMG_20230524_114547_279

برنامه‌های راه‌اندازی مجدد صرافی ارزهای دیجیتال ورشکسته FTX در گزارش جدید کارکنان و غرامت ارائه شده به دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه دلاور در روز دوشنبه تأیید شده است.

 این سند نشان می‌دهد که جان جی. ری سوم، مدیر عامل موقت، ساعت‌ها درگیر چندین فعالیت برای طراحی یک طرح احیای صرافی مشکل‌دار رمزنگاری در ماه آوریل بوده است.مدیر عامل برای اولین بار افشا کرد که احیای FTX در ژانویه، دو ماه پس از سقوط بورس به دلیل بحران شدید نقدینگی، روی میز بود. ری، که وظیفه‌اش تضمین این است که طلبکاران FTX تا حد امکان غرامت دریافت کنند، خاطرنشان کرد که راه‌اندازی مجدد یا انحلال دارایی‌های صرافی را در نظر خواهد گرفت که ارزش بیشتری ایجاد می‌کند.

 ماه گذشته، پس از اینکه FTX تقریباً 7.3 میلیارد دلار از دارایی‌های قابل توزیع را بازیابی کرد، اندی دیتدریک، وکیل صرافی فاش کرد که تیم حقوقی در مورد مراحل بعدی برای راه‌اندازی مجدد احتمالی و برنامه‌ریزی برای ارائه یک طرح سازمان‌دهی اولیه در ماه ژوئیه بحث خواهد کرد. وی افزود که تایید این طرح احتمالا در سه ماهه دوم سال 2024 انجام خواهد شد.

 چند روز بعد، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر Tribe Capital مستقر در سانفرانسیسکو در حال بررسی یک کمپین جمع‌آوری مالی 250 میلیون دلاری برای کمک به FTX برای شروع مجدد فعالیت‌های خود است. طبق گزارش ها، Tribe قصد دارد با 100 میلیون دلار از خود و شرکای محدود، این دور را رهبری کند. مدیر عامل شرکت، آرجون ستی، قبلاً با کمیته بستانکاران بدون وثیقه FTX برای بحث در مورد این توافق ملاقات کرده است.

آخرین پرونده دادگاه حاکی از برنامه‌هایی برای راه‌اندازی مجدد صرافی است، زیرا ری در ماه گذشته بیش از شش ساعت را صرف رسیدگی به امور مرتبط کرده است. برخی از فعالیت ها شامل بررسی مراحل و مواد و اظهار نظر در مورد لیست پیشنهاد دهندگان FTX 2.0 است. طرح سازماندهی مجدد بورس شامل یک فرآیند مناقصه خواهد بود.شایان ذکر است که گزارش‌های مربوط به احیای FTX بر اساس اظهارات فرضی و گمانه‌زنی‌های برگرفته از اطلاعات داخلی است، زیرا نه Ray و نه کمیته اعتباردهندگان بدون وثیقه برنامه مشخصی برای این ابتکار منتشر نکرده‌اند.

 در حالی که برخی از اعضای جامعه کریپتو معتقدند که FTX 2.0 مسیر بهتری برای بازیابی برای همه طرف‌های درگیر خواهد بود، برخی دیگر در مورد دوام این طرح تردید دارند. مشتریانی که قبل از نابودی شرکت با آن کار می‌کردند، گفتند به دلیل تأخیر بالا، اشکالات در رابط برنامه‌نویسی برنامه (API) برای معامله‌گران، و مشکلات کدگذاری، عملکرد ضعیفی داشت.

Related Posts

Leave a comment