وارن بافت یک میلیارد دلار در نئوبانک دوستدار بیت کوین سرمایه گذاری می کند و قسمتی از سهام ویزا و مسترکارت را میفروشد.

IMG_20220215_204015_527

برکشایر هاتاوی وارن بافت بخشی از دارایی‌های ویزا و مسترکارت خود را کاهش داد و در نوبانک، بزرگترین بانک فین‌تک در برزیل که در بین سرمایه‌گذاران بیت‌کوین این کشور نیز محبوب است، در معرض دید قرار گرفت.
در یک اوراق بهادار در اواخر دوشنبه، این شرکت صنعتی فاش کرد که یک میلیارد دلار سهام کلاس A Nubank را در سه ماهه چهارم/2021 خریداری کرده است. از سوی دیگر، به ترتیب 1.8 میلیارد دلار و 1.3 میلیارد دلار از سهام ویزا و مسترکارت را فروخت که نشان دهنده دور شدن از شرکت های اعتباری برای قرار گرفتن در معرض دید رقبای فین تک آنها است.
بافت، به اصطلاح «Oracle of Omaha» به دلیل رویکرد محتاطانه‌اش برای سرمایه‌گذاری، به‌ویژه در داغ‌ترین بخش‌های بازار مانند فین‌تک، محبوب است. این سرمایه گذار کهنه کار همچنین راه حل های مالی غیرمتمرکز در حال ظهور مانند بیت کوین (BTC) را کم اهمیت جلوه داده بود و آن را به عنوان دارایی ای که “هیچ چیزی ایجاد نمی کند” به سخره گرفته بود.
اما سهام جدید برکشایر در نوبانک نشان می دهد که بافت اخیراً به سمت فین تک نرم شده است. به طور جزئی، شرکت در جولای 2021 500 میلیون دلار در این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده بود. بازده سرمایه‌گذاری مذکور در دسامبر 2021 پس از شروع به کار Nubank در بورس نیویورک (NYSE) به 150 میلیون دلار رسید.

سهام Nubank با پشتوانه بافت برای اولین بار در NYSE آغاز شد زیرا قیمت گذاری IPO این شرکت را حدود 41.5 میلیارد دلار ارزیابی کرد.بافت تاکنون هیچ تمایلی برای فروش موقعیت خود در نوبانک نشان نداده است.

Related Posts

Leave a comment