اتحادیه اروپا کیف پول های بدون هاست را سرکوب می کند

photo_2022-03-27_15-49-07

طبق یک موضوع توییتری که توسط پاتریک هنسن، رئیس رشد و استراتژی استارت‌آپ مالی غیرمتمرکز Unstoppable Finance ارسال شده است، پارلمان اروپا در مسیر رای‌گیری قرار دارد تا کیف‌پول‌های بدون هاست مانند Ledger یا Metamask را در مبارزه با پولشویی (AML) قرار دهد.

هانسن می گوید که کمیسیون اروپا ممکن است به طور کامل تراکنش با کیف پول های خصوصی را ممنوع کند.

قانون سفر گروه ویژه اقدام مالی (FATF) کسب‌وکارها را ملزم می‌کند تمام تراکنش‌هایی را که بیش از 1000 یورو (1098 دلار) هستند تأیید کنند. با این حال، این پیش نویس هیچ محدودیت کمتری را شامل نمی شود، به این معنی که تمام تراکنش های ارز دیجیتال با بررسی هویت اجباری همراه خواهند بود.

اقدام برای سرکوب معاملات ناشناس از حمایت گسترده ای در میان قانونگذاران برخوردار است، به این معنی که چند صدای مخالف جناح راست برای جلوگیری از تصویب این پیشنهاد سختگیرانه کافی نخواهد بود.

تلاش برای بی‌نام‌سازی تمامی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال توسط ارنست اورتاسون، سیاستمدار اکوسوسیالیست اسپانیایی، و آسیتا کانکو، روزنامه‌نگار بلژیکی، فعال حقوق بشر که نماینده اتحاد فلاندری جدید است، رهبری می‌شود.

کمیته امور اقتصادی قرار است در تاریخ 29 مارس در مورد بی‌نام کردن تمامی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به کیف‌های خود میزبان رای دهد. اگر این پیشنهاد تصویب شود، سپس توسط «سه‌گانه» مورد بحث قرار خواهد گرفت.

کمیسیون اروپا در جولای گذشته پیشنهادی را برای ممنوعیت کیف پول‌های رمزنگاری ناشناس ارائه کرد تا ردیابی تراکنش‌های غیرقانونی را آسان‌تر کند.

اگر جدیدترین پیش‌نویس روشن شود، اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های رمزنگاری حاضر به ارسال ارزهای دیجیتال به کیف‌پول‌های رمزنگاری خود میزبان نخواهند شد.

Related Posts

Leave a comment