ارز دیجیتال ایپ کوین (ape coin) چیست ؟

photo_2023-04-20_15-45-30

ایپ کوین (ape coin) با نماد APE یک ارز دیجیتال با کلکسیون میمون های خسته (yatch club)است.

خب حال باید به اصل مطلب بپردازیم اینکه این ارز اصلا از کجا آمده است.

ارز ایپ کوین (ape coin)( توسط شرکت غیر متمرکز)(DAO) مدیریت میشود هولدرهای این رمز ارز قابلیت رای دهی به پروپزال ایده ها و نظرهای مطرح شده در سایت Ape coin را دارند و علاوئ برآن آنها میتوانند به بازی ها رویداد ها و …. نیز دسترسی داشته باشند.

توکن Ape coin  چیست و چگونه به وجود آمده است.

توکن ape coin بر اساس استاندارد ERC20 و برروی اتریوم لانچ شده . در حال حاضر بسیاری از صرافی ها این ارز را لیست کرده اند که معروف ترین آنها صرافی بایننس میباشد این ارز از شروع کار5).8)دلارقیمت گذاری شد و حجم معاملات همان روزش چیزی حدود 8).9) میلیارد رسید.

یوگا لبز کیست ؟

یوگا لبز سازنده کلکسیون bored ape yatch club ) nft ) هست و بعد از پیاده سازی ایده های خودش موفق به کسب افتخارات مثال نزدنی در زمینه nft شد از زمان عرضه کلکسیون میمون های خسته که درماه آوریل سال 2021  عرضه شد تا الان به یکی از بزرگترین کلکسیون های توکن غیر مثلی تبدیل شده علاوه بر آن یوگا لبز دو پروژه دیگر به نام های crypto punks   و meebits را در اختیار دارد بعد از آن طرح ساخت یک ارز دیجیتال اختصاصی و اصلی را برای خدمات و محصولات خود پیاده سازی کرد. 

رمزارز Ape coin با چه هدفی ساخته و چگونه کار می کند ؟

رمزارز Ape coin  با هدف بهبود کارکرد شرکت(DAO) و کارهای کلکسیونی bored ape  ساخته شده و توسط شرکت غیر متمرکز و شخصی (DAO) کنترل میشود . در این سازمان هولدرها نقش بسزایی در اداره کردن ومشارکت درامور مالی شرکت (DAO) را دارند بطوری که نظر آنها در تخصیص سرمایه برای اکوسیستم. تعیین قوانین. انتخاب پروژها. شراکت ها و موارد دیگر را نیز بعد از ارایه  ایده ها و پروژه ها اعضای (DAO) نسبت به این موارد تصمیم گیری میکنند.

رمز ارز ایپ کوین برای چندین هدف در جهت موفقیت و ترقی پلتفرم این ارز به عنوان ارز رایج پلتفرم (dao) است . برای  همین هولدر ها قادر به دسترسی به ویژگی انحصاری این پلتفرم که شامل بازی ها کالا ها رویداد ها و خدمات هستند.

علاوه بر آن شرکت های توسعه دهنده خارجی با استفاده از ارز ایپ کوین میتوانند در خدمات بازی ها و دیگر پروژه ها به عنوان یک مشوق استفاده کنند

مثل بازی هایی که به ازای وقتی که در میگذارید به شما دریافتی هایی تحت عنوان رمز ارز دارند مثل(sandbox،decentraland،axie infinity)

بنیاد ایپ در واقع مسئول خدمت به سازمان مستقل غیر متمرکز این اکو سیستم است و مسؤل  رشد و توسعه ی ارز ایپ کوین (Ape) به  صورت عادلانه و غیر انحصاری را برای این ارز به ارمغان می آورد.

در این بنیاد شورای ویژه ای به نام برد وجود دارد وظیفه این شورا اطمینان حاصل کردن از انجام پروژه ها و برنامه های نقشه راه یا (road map) را پیاده سازی کند و همچنان نظر های مثبت مردم را به شرکت نگاه دارد شورای بورد از 5 عضو از جامعه کریپتو و فنی شامل و بنیانگذار الکسیس اوهانین

(Alexis Ohanian) تشکیل شده است.

پلتفرم ارز ایپ کوین متشکل از چه کلکسیونی هایی است ؟

پلتفرم ایپ کوین از هولدر های جامعه ape coin ساخته شده تمام محصولات و خدمات آن از این توکن استفاده می کنند .

کلکسیون(BOARD APE YATCH CLUB)

این کلکسیون از NFT در تاریخ آوریل 2021 عرضه شد و اولین کلکسیون از مجموعه کلکسیون های پلتفرم APE  بود .

این مجموعه دارای حدودا 10.000 میمون های منحصر به فرد و خاصی را برروی بلاکچین اتریوم ساخته است و به همین منظور رمز ارز APE COIN  را بیشتر کرده و باعث شده که بر سر زبان ها بیافتد که هر کدام تفاوت های منحصر به فردی نسبت آن یک دارد.

این مجموعه از NFT های کلکسیون BOARD APE YATCH CLUB  یا همان میمون های خسته یکی از نظر ارزش بازار دومین کلکسیون برتر فضای NFT هستند و فضای NFT با هایپ و معروف شدن این کلکسیون به موفقیت رساند تاجایی که هر زمان و هرجا سخن از NFT ها میشد این کلکسیون میمون های خسته برذهن ها مینشست.  حال بیایید با چند تا از گرانترین و خبر ساز ترین آنها آشنا شویم.

9696 #Bored ape

این nft یکی از گرانترین کار های کلکسیون board ape محسوب میشود

که یک لباس طبیعتگردی تابستانه ویک کلاه تولد باپوست رنگین کمانی را دارد .

باورتان نمیشود اگر بگویم این اثر nft شده به قیمت638.000 دلار

توسط یک کلکسیونر به نام اندی بوث به فروش رسید.

 

 

 

 

1606 #Bored ape

در اینجا شما یکی دیگر از گران ترین nftهای کالکشن میمون های خسته

را میبینید این میمون شماره 1606 این میمون یک میمون باکلاس و منحصر

به فرد است که یک پالتوی خز دار صورتی رنگ با کک های مشکی میبینید

که یک کلاه گنگ و خوشگل که روی آن مخفف شده ی کالکشن Board ape yatch clubبرروی آن نوشته شده و یک چشم لیزری وحیرت انگیز دارد که به این

میمون ظاهری جذاب و قابل تحصین میدهد این nftبه قیمت 708.000 دلار به فروش رسید تنها در صورتی که قیمت قبلی این nft61.000 دلار میباشد . جالب است بدانید که فقط بخش کوچکی از ارزش بازار Board ape yatch club را نشان میدهد که حدود 500 میلیون دلار است .این پروژه nftمقدار بسیار زیادی از درآمدش را به بخش خیریه اختصاص داده که به عنوان مثال مبلغ (208.000) را به موسسه خیریه اورانگوتان ها اختصاص داد و در تاریخ آگوست 2021 اشاره کرد که مجموع امور خیریه به این سازمان را به 850.000 دلار رساند .

 

 

بورد ایپ شماره 1606 یکی دیگر از توکن های غیر همسان این کلکسیون میباشد همانگونه که جزییات آن داخل تصویر نمایان است شما با یک  میمون با پوشش بدنی آبی رنگ در یک لباس tie  died شده رنگین کمانی با یک سوت تولد و چهره ایی بسیار پریشان و خسته که از چشمانش لیزر جاری میشود روبرو هستید . این nft توسط یکی از کاربران سایت opensea با نام کاربری ( E1A656 ) به قیمت 733.000 دلار به فروش رسید جالب است بدانید که مجموع دارایی تخصیص یافته در خرید و فروش این nft به مقدار 1.646.690 دلار میرسد که از لحاظ شاخص کمیابی به رتبه 437 میرسد.

 

 

کلکسیون (mutant ape yacht club)

کلکسیون  mutant ape yacht club از شرکت Dao میباشد. میوتنت ایپ یاتذ کلاب یک کلسکسیون ان اف تی از 20.000 هزار نسخه جهش یافته از میمون های اصلی مجموعه BAYC است در این مجموعه 10.000 سرم جهش یافته به هولدر های توکن NFT مجموعه BYAC تزریق شد که سه گروه سروم یکی سری از ویژگی های کمیابی را به این میمون ها می افزودند از این رو هرکسی که NFT های BYAC را داشت میتوانست با در اختیار داشتن این سرم ها و تزریق آن به توکن BYAC میتاونست آن را به یک نسخه جهش یافته تبدیل کند.

به عنوان مثال می توان به یکی از این میمون های ارتقا یافته با کد 7495 اشاره کرد که به عنوان یکی از nft های کمیاب شناخته میشود جدا از اینکه این میمون دارای هفت ویژگی منحصر به فرد است شامل ویژگی های زیر نیز میشود :

یکی از 49 میمون دارای خنجر

یکی از 108 میمون با چشم سایبری

یکی از 149 میمون دارای گوشواره

سازنده میمون های کسل در کنار خصوصیت های خاص به کد 7495 ترکیبی خارق العاده را برای این nft رقم زده که علاوه بر خصوصیات ظاهری موجب منحصر به فرد از لحاظ جلوه های بصری نیز میباشد .

 

کلکسیون(BORED APE KENNEL CLUB)

مجموعه ای از توکن های BAKC مجموعه ای از توکن های سگ است که برای تمام افرادی که یکی از کلکسیون BYAC را خریده و تهیه کرده اند اکنون نیز میتوانند برای هر میمون یک سگ را به صورت رایگان و تنها فقط با پرداخت FEE یا همان کارمزد تراکنش سیستم بلاکچینی آن هارا به سر پرستی بگیرند.

سازنده گان این کلکسیون همان سازندگان کلکسیون BAYC هستند که با نام های مستعار Emperor Ketchup Goner Gordon Gargamel Tomato No saas شناخته میشوند

 

نگاه کلی بر ارز ایپ کوین (ape coin)

ارزش ارز ape coin در زمان ضرب 13 دلار بود و تا قیمت 23.65 نیز رسید وپایین ترین قیمت این ارز 3.5 میباشد درحال حاضر(31/2/1402) قیمت آن 4.22 دلار میباشد و همچنین بیشترین حجم معاملاتی این ارز به مقدار 5.57 میلیارد دلار میباشد .

Related Posts

Leave a comment