ارز دیجیتال بایننس کوینBNBچیست؟

images (8)

ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) به عنوان یک ارز دیجیتال مبتنی بر زنجیره بلاک چین بایننس و هم به عنوان ارز دیجیتال بومی و اختصاصی صرافی بایننس شناخته شده است. این آلت کوین با استفاده از شبکه بلاک چین و اتریوم و همچنین بر اساس استاندارد ERC-20  راه اندازی شده است و از قانون حاکم بر بلاک چین اتریوم پیروی می کند.

این ارز دیجیتال باعث بهرمندی صرافی بایننس کوین از ثبات و ایمنی شبکه اتریوم و بلاک چین می شود. همچین این ارز دیجیتال به دلیل ساخته شدن در شبکه اتریوم از دزدیده شدن و هزینه های بالا در امان خواهد ماند. صرافی بایننس در سال 2019 اقدام به سوزاندن ۵ میلیون توکن BNB با استاندارد ERC-20 کرد و به اختصاص دادن توکن BNB بومی BEP-2 به کیف پول های خود پرداخت و کاربران را تشویق به تبدیل توکن های ERC-20  خود به توکن های بومی BEP-2 کرد اما این صرافی همچنان از توکن های ERC-20  پشتیبانی می کند.

 

تفاوت ارز دیجیتال بایننس کوین و بیت کوین

تمرکز در برابر تمرکز: بیت کوین به دلیل بایننس کوین به دلیل داشتن صرافی اختصاصی و امن نسبت به بیت کوین که برای معامله شدن نیازمند یک صرافی مورد اعتماد است، از نوعی برتری برخوردار است.

معامله شدن در محیط های مختلف، تحت تاثیر متغیرهای زیادی قرار می گیرد که باعث آسیب پذیر شدن آن می شود، اما ارز دیجیتال بایننس کوین بیشتر تحت تاثیر شرایط داخلی صرافی بایننس قرار دارد و کمتر از شرایط خارجی تاثیر می پذیرد.

ثبات و سابقه: بیت کوین در سال 2009 و بایننس در سال 2017 راه اندازی شد، بنابراین بیت کوین سابقه و ثبات بیشتری نسبت به ارز دیجیتال بایننس کوین دارد.

تعداد توکن: تعداد بیت کوین حداکثر ۲۱ میلیون واحد است اما ارز دیجیتال بایننس کوین ۲۰۰ میلیون واحد دارد، بنابراین ارز دیجیتال بایننس کوین از بیت کوین به لحاظ حجم کلی، در آینده سبقت خواهد گرفت.

خالق ارز بایننس BNB

در سال 2017صرافی بایننس توسط شرکت هلدینگ بیجی تکنولوژی، تاسیس و اداره شد. این صرافی توسط چانگ پنگ ژائو (بنیانگذار بیجی تکنولوژی) و تیمش توانست به یکی از موفق ترین و مورد اعتمادترین صرافی های آنلاین رمزارزها تبدیل شود. در این صرافی میزان کارمزد معاملات معادل یک هزارم کل مبلغ معامله می باشد. البته برای دارندگان توکن بایننس این امکان وجود دارد که ضمن استفاده از این توکن، برای پرداخت کارمزدها، از تخفیف 25% کارمزد بهره ببرند و هر چه میزان حجم معاملات یک کاربر افزایش یابد، این تخفیفات نیز به همان اندازه افزایش می یابد.

بایننس پس از صرافی بایننس و بایننس لانچ پد، یک بانک اطلاعاتی و همچنین یک آزمایشگاه تاسیس و راه اندازی کرده است. بانک اطلاعاتی بایننس قیمت ارزهای دیجیتال را مانند سایت کوین مارکت کپ، دنبال می کند. آزمایشگاه بایننس نیز به عنوان یک پلتفرم توسعه دهنده در زمینه بلاک چین، در تدوین استراتژی ها، جنبه های فنی و نیروی انسانی و در بخش مالی به کارآفرینان کمک می کند.

از دیگر ویژگی های صرافی بایننس این است که از طریق بازی پازل که مشابه با بازی WarioWare می باشد، CAPCHA را ایجاد کرده است.

تیم توسعه ارز دیجیتال BNB

این تیم از چانگ پنگ ژائو و یی هی (Yi He) تشکیل شده است که بر روی توسعه اکوسیستم تمرکز دارند نه بر روی توسعه ی توکن BNB و قصد دارند ارز دیجیتال بایننس کوین را به یکی از معتبرترین ارزهای دیجیتال تبدیل کنند.

کاربردهای بایننس

پلتفرم لانچ پد چندین سرمایه پذیری جمعی را برای پروژه ها، به عنوان یک بستر برای برگزاری عرضه اولیه صرافی، انجام داده است. همچنین بلیط هایی به دارندگان توکن BNB داده می شود که احتمال دریافت توکن پروژه ها را برای کاربران افزایش می دهد.

بایننس یک برنامه رفرال بزرگ نیز دارد که طی آن 20 درصد از کمیسیون کاربرانی که با لینک بازاریابی رفرال دهنده ها ثبت نام کرده اند را به فرد رفرال دهنده می دهد.

توکن بایننس در سال اول 50 درصد، در سال دوم 25 درصد، در سال سوم 12.5 درصد، در سال چهارم 6.25 بابت ترید به کاربران خود تخفیف می دهد. البته از سال پنجم به بعد دیگر تخفیفی وجود نخواهد داشت.

بایننس کوین به عنوان رمزارز اختصاصی و بومی صرافی بایننس در موارد زیر کاربرد دارد:

1-پرداخت کارمزدهای داخلی

2- سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال جدید

3- پرداخت کارمزدها در صرافی های پشتیبانی کننده از بایننس کوین

4- پرداخت هزینه در مراکز فروش کالا و  مراکز ارائه خدمات که پشتیبان پرداخت های با ارز دیجیتال بایننس کوین هستند.

5-سرمایه گذاری کردن

اهداف ارز دیجیتال BNB

1- قدرت بخشیدن به اکوسیستم بایننس

2- ساختاردهی به عملیات بایننس

3- پرداخت هزینه های فهرست

4- پرداخت هزینه های مبادله

5- پرداخت کارمزد هزینه های معاملات در صرافی

6- سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتالی که در عرضه های اولیه بایننس لانچ پد، ارائه شده اند.

7- رفع نیازمندی به پول های سنتی در صرافی بایننس و کاهش هزینه های اضافی

بلاک چین بایننس (Binance Chain)

بلاک چین بایننس با هدف ایجاد بستری برای اجرای صرافی غیرمتمرکز در سال 2019 آزمایش و راه اندازی شد. در این بلاک چین اولویت اول سرعت بالا و توانایی برای مدیریت حجم زیاد تراکنش ها می باشد و اولویت های بعدی اضافه کردن قابلیت های جدید می باشد. انتقال توکن های بایننس از بلاک چین اتریوم، پس از راه اندازی رسمی بلاک چین بایننس صورت گرفت.

بلاک چین بایننس می تواند هزاران تراکنش را در ثانیه مدیریت و پشتیبانی کند و همچنین در عرض یک ثانیه، یک بلاک در این بلاک چین ایجاد می شود. بلاک چین بایننس با در نظر گرفتن تعداد محدودی از تایید کنندگان، سرعت انجام معاملات را افزایش داده است.

بلاک چین بایننس با الگو گرفتن  از معماری و ساختار بلاک چین کاسموس (Cosmos)، ایجاد شده است. بر روی بلاک چین بایننس، قراردادهای هوشمند اجرا نمی شوند

مزایای ارز BNB چیست؟

1-این ارز دیجیتال در مقایسه با ارزهای دیجیتال دیگر، کارمزد کمتری دارد.

2- ارز BNB به کاربران خود تخفیف قابل توجهی می دهد و بابت انجام تراکنش ها جایزه اهدا می کند.

3- با ارز دیجیتال بایننس کوین می توان ارزهای دیجیتال دیگری مانند مونرو، اتریوم، بیت کوین و… را خرید و فروش کرد.

4- با ارز دیجیتال BNB کاربران می توانند بین ارزهای دیجیتال مختلف، اقدام به مبادله کنند.

5- از همه ی سرویس عامل ها برای دستیابی به آن پشتیبانی می کند.

6- برای انجام تراکنش ها و معاملات از سرعت بسیار بالایی برخوردار است.

7- دارای رابط کاربری آسان می باشد که در نتیجه تجربه کاربری مطلوبی را برای کاربران به همراه می آورد.

8- امنیت بسیار بالایی در این شبکه وجود دارد.

9- دسترسی گسترده ای برای معامله ی بیش از 40 ارز دیجیتال ایجاد کرده است.

معایب ارز دیجیتال BNB چیست؟

1- عدم پشتیبانی قوی و موثر در رفع مشکلات کاربران و پاسخگویی به آنها

2- در این شبکه از طریق ارزهای فیات نمی توان پرداختی را انجام داد.

صرافی های پشتیبانی کننده از بایننس کوین

علاوه بر صرافی بایننس کوین، صرافی های معتبر و محبوب دیگری نیز از بایننس کوین پشتیبانی می کنند که شامل: FTX, KuCoin, Poloniex, Indodax, Bithamb Global, eToroX, Wazir X, CoinDCX, Binance DEX می باشد.

 

 

Related Posts

Leave a comment