ارز دیجیتال ترون TRXچیست؟

download (1)

ارز دیجیتال ترون چیست؟

ترون یک پلتفرم قرارداد هوشمند چند منظوره است که ایجاد و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) را ارائه می‌دهد. این پروژه، ایده مدیرعامل معروف آن، یعنی جاستین سان (Justin Sun) است.

ترون همچنین پلتفرمی است که با استفاده از شبکه بلاک چین و فناوری ذخیره سازی توزیع شده و ساخت اکوسیستم غیرمتمرکز، درصدد ایجاد شبکه جهانی به اشتراک گذاری مطالب رایگان در حوزه سرگرمی است. این اقدام باعث تبادل ایمن و مقرون به صرفه رسانه‌های دیجیتالی و حذف دخالت‌های اشخاص ثالث می‌شود. فرادی که از رسانه های اجتماعی، پیش بینی آنلاین و سایر اشکال سرگرمی آنلاین لذت می برند، از ترون لذت خواهند برد. این پروژه به بهترین وجه به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز به منظور اشتراک محتوا و سرگرمی توصیف می شود و به همین منظور، یکی از بزرگترین خریدهای آن، سرویس اشتراک فایل BitTorrentدر سال 2018 بود.

به طور کلی، ترون اهداف خود را به چند مرحله تقسیم کرده است. این مراحل شامل ارائه اشتراک‌ گذاری ساده فایل توزیع‌ شده، ایجاد محتوا از طریق پاداش‌ های مالی، اجازه دادن به سازندگان محتوا برای راه‌ اندازی توکن‌ های شخصی خود و غیرمتمرکز کردن صنعت بازی است. ارز دیجیتال ترون همچنین یکی از محبوب ترین بلاک چین ها برای ساخت DApp است.

 

کیف پول‌های ترونTRX

برای نگهداری از کوین TRX، می‌توانید از کیف پول‌هایی که در سایت رسمی ترون معرفی شده‌اند استفاده کنید:

TronLink

imToken

کیف پول سخت افزاری لجر

کیف پول Huobi

Trust Wallet

Cobo Walletبرای IOS و Android

Bitpie Wallet برای IOS و Android

Math Wallet

TokenPocket

Klever

Vision

Exodus

آشنایی با شبکه Tronix

این پروژه وامدار ویژگی‌های خاص بلاکچین و فناوری شبکه همتا به همتا (P2P) است. به این وسیله واسطه‌ها را از حذف و به تولیدکنندگان محتوا فرصت دهد تا بدون حضور شخص ثالث، محتوای خود را به خریداران بفروشند. توسعه دهندگان نرم افزار از زبان برنامه‌نویسی Solidity برای ایجاد برنامه‌هایی که بر روی پلتفرم Tron میزبانی می‌شوند، استفاده می‌کنند. سالیدینی یکی از کارآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیای کریپتوکارنسی است.

همانطور که اشاره کردیم رمز ارز بومی این شبکه Tronix است. کاربران حاضر، برای پرداخت هزینه یک اثر به سازندگان آن از این ارز استفاده می‌کنند و پس از آن می‌توانند به محتوا دسترسی داشته باشند.

این شبکه مدعی است که می تواند ۱۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه را بدون کارمزد تراکنش انجام دهد.

توسعه‌دهندگان در وایت پیپر در سال ۲۰۱۸ ادعا کردند که مکانیسم اثبات کار اجازه انجام ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را در مقایسه با ۳ تراکنش برای بیت کوین و ۱۵ تراکنش برای اتریوم دارد.

توان عملیاتی بالاتر و هزینه‌های کمتر آن را برای اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی جذاب می‌کند.

نحوه خریداری این توکن

آسان‌ترین نحوه خرید ترون، استفاده از صرافی ارز دیجیتال است. شما به عنوان یک کاربر ایرانی می‌توانید به ۲ روش زیر در صرافی‌های ارز دیجیتال، TRX خریداری کنید:

خرید ریالی رمزارز با کارت بانکی (صرافی ایرانی)

معامله جفت ارز؛ مثلاً تبدیل USDT به) TRONIX صرافی ایرانی یا خارجی)

تیم تشکیل دهنده ترون

تیم ترون شامل بیش از ۱۰۰ عضو است که در  توکیو، پکن، ایالات متحده و بسیاری دیگر از کشورها فعال هستند که اکثریت این اعضا سابقه همکاری در شرکت‌های معروف به غول اینترنتی مانند علی‌بابا Alibaba، تنسنت Tencent و بایدو Baidu را داشته‌اند. بعلاوه، همانطور که اشاره شد، پروژه ارز دیجیتال ترون شرکای تجاری و سرمایه‌گذاران بسیاری از جمله دای وی بنیان‌گذار شرکت اوفو را جذب کرد که وی اکنون یکی از سرمایه‌گذاران اصلی ارز دیجیتال ترون به حساب می‌آید.

اما تیم فنی و اجرایی ترون متشکل شده از جاستین سان مؤسس و بنیان‌گذار ترون و لوشن چن Lucien Chen بعنوان دومین شخصیت مهم در تیم ترون است. او که از کارمندان ارشد شرکت‌های بزرگی چون تنسنت و علی‌بابا بوده، حالا رهبری بخش فنی ترون را بر عهده دارد.

هدف از ساخت ترون چه بود؟

ترون دارای یک شبکه‌ اینترنت غیرمتمرکز است که سازنده تلاش زیادی برای دستیابی به آن نموده است. هدف از ایجاد این ارز دیجیتال نیز معرفی این اینترنت غیرمتمرکز می‌باشد. ساختار این شبکه به یک شبکه‌ جهانی غیرمتمرکز برای به اشتراک‌گذاری رایگان مطالب در حوزه‌ سرگرمی تبدیل شده است. این صنعت در همین شرایط ارزش ۱ تریلیون دلاری را در جهان دارا می‌باشد. شبکه‌ ترون به قدری قدرتمند است که به راحتی می‌توانید آن را با ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم مقایسه نمایید. با توجه به ادعای سازنده مبنی بر پیشرفت چشم‌گیر ترون در سال‌های آینده، به نظر می‌رسد آقای سان و رفقا به دنبال داشتن بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در جهان هستند.

صرافی های ترون کدام است؟

ارز دیجیتال ترونیکس را می‌توان در صرافی‌هایی مانند Binance ،OKEx ،Huobi ،Bittrex و غیره به سایر ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین یا اتریوم تبدیل کرد. در حال حاضر خرید ترونیکس (TRX) با ارزهای فیات امکان‌پذیر نیست.

مزایای ارز دیجیتال ترون

تراکنش‌های ارزان

هزینه تراکنش ترون تقریباً صفر است. در بسیاری از شبکه‌ها برای انجام تراکنش باید هزینه پرداخت شود، اما ترون هزینه‌ بسیار کمی دارد که حدود ۰٫۰۰۰۰۰۵ سنت به ازای هر تراکنش است.

سیستم ترون این امکان را فراهم می‌کند تا تراکنش‌ها بدون محدودیت انجام شوند. همچنین، این سیستم قادر است حدود ۱۰۰۰ تراکنش را در ثانیه مدیریت کند در مقایسه با رقیب خود اتریوم که حدود ۱۵ تراکنش در ثانیه را انجام می‌دهد.

پشتیبانی و محبوبیت

صحبت‌های زیادی در خصوص ترون شنیده می‌شود که عمدتا به دلیل بنیان‌گذار آن جاستین سان است که یکی از افراد تحت حمایت جک ما (JackMa)، بنیان‌گذار علی بابا است. همچنین این پلتفرم در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از راه‌اندازی‌اش، در بسیاری از صرافی‌ها مورد معامله قرار گرفت و کاربران زیادی را به خود اختصاص داد. پشتیبانی از ترون بسیار عظیم بوده و در حال حاضر تعداد کاربرانش حدود یک میلیون نفر گزارش شده ‌است

معایب ارز دیجیتال ترون

عرضه‌ عظیم

پیش‌بینی دقیق آینده‌ ترون واقعاً غیرممکن است. پس از شکوفایی فوق‌العاده‌ بیت کوین همه‌ افراد جامعه با نوعی خوش‌بینی به این رمز ارزها نگاه می‌کنند. غافل از اینکه بدانند این رمز ارزها در سال‌های اخیر بیشتر از این که شکوفایی داشته باشند، به ورطه‌ نابودی نزدیک شده‌اند. با این حال داشتن سیستم فوق‌العاده قوی، حمایت از طرف افرادی با سابقه و تیم پشتیبانی قدرتمند نشانه‌هایی است که می‌توانند دلیلی بر موفقیت ترون در سال‌های آینده باشد.

عملکرد شبکه ترون چگونه است؟

نحوه‌ کار شبکه‌ ارز دیجیتال ترون یکی از پیچیده‌ترین شرایط را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد. با توجه به عدم امکان استخراج آن، سیستم از روش دیگری برای اثبات دارایی‌ها با عنوان الگوریتم اثبات سهم نمایندگی شده استفاده می‌ کند. در این سیستم افراد عضو در شبکه و کسانی که ترون خریداری نموده‌اند تحت شرایطی خاص مانند پرداخت ۹۹۹۹ ترون به شبکه می‌توانند به عنوان یکی از ۲۷ نماینده حق رأی در شبکه فعالیت کنند. این افراد تنها کسانی هستند که امکان تولید بلاک را در شبکه ترون خواهند داشت. انتخاب از روش رأی‌گیری نیز به این دلیل است تا انحصارطلبی در این شبکه به حداقل ممکن برسد. از طرفی عدم پشتیبانی آن از ماینینگ نیز به دلیل کاهش مصرف انرژی ناشی از روش‌های معمول امروزی است.

قیمت گذاری ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال بر اساس میزان عرضه و تقاضا انجام می‌شود. رشد این ارز نیز بر این اساس می‌باشد. نکته‌ی مهمی که درباره‌ ترون و مقایسه‌ آن با سایر ارزهای دیجیتال باید بدانید، میزان ترون عرضه شده است. همانطور که اشاره کردیم این ارز دیجیتال با تعداد کوین‌های بسیار بالا عرضه شده و دلیل اصلی کم بودن قیمت فعلی آن نیز همین تعداد کوین‌های بالای آن است.

چه چیزی ارز دیجیتال ترون را منحصر به فرد می کند؟

TRON خود را به عنوان محیطی معرفی کرده است که در آن سازندگان محتوا می توانند مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. با حذف پلتفرم‌ های متمرکز (خواه سرویس‌ های استریم، فروشگاه‌ های اپلیکیشن یا سایت‌ های موسیقی باشند) امید می ‌رود که سازندگان کارمزد زیادی را به خاطر پرداخت به واسطه‌ ها از دست ندهند. به نوبه خود، این موضوع نیز می تواند محتوا را برای مصرف کنندگان ارزان تر کند. با توجه به اینکه چگونه بخش سرگرمی به طور فزاینده ای دیجیتالی می شود، TRON می تواند در به کارگیری فناوری بلاک چین در این صنعت، ابتکارات زیادی داشته باشد.

با استفاده از اکوسیستم ارز دیجیتال ترون، نه تنها می توانید محتوا را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، بلکه به عنوان یک سازنده محتوا برای محتوا و داده هایی که ایجاد می کنید، پاداش می گیرید. این مدل در تقابل مستقیم با نحوه کسب درآمد از داده ‌های کاربران توسط شرکت‌ های رسانه‌ های اجتماعی سنتی، مانند فیس‌ بوک است. آنها اغلب بدون اینکه کاربر بداند این کار را انجام می دهند و از مزایای آن برای خود بهره می برند. هنگامی که از ارز دیجیتال ترون استفاده می کنید، کنترل داده های خود را در دست دارید و برای محتوای خود پاداش دریافت خواهید کرد.

Related Posts

Leave a comment