ارز دیجیتال شیبا اینو

shiba-inu-coin

ارز دیجیتال شیبا چیست؟ معرفی شیبا اینو و بررسی مزایای آن 

این ارز یک توکن مبتنی بر بلاکچین اتریوم (ERC-20) است که در ماه اوت ۲۰۲۰ توسط شخصی ناشناس ملقب به «ریوشی» ایجاد شد. واژه shiba inu در زبان ژاپنی نام نژاد سگی شکاری است که دقیقاً تصویر آن در لوگوی دوج کوین هم به چشم می‌خورد. این ارز به طور گسترده‌ای نزد حامیانش به «قاتل دوج کوین» معروف است و طرفداران این میم کوین آن را جایگزینی خلف برای DOGE می‌دانند. از آنجایی که این ارز یک توکن ERC-20 محسوب می‌شود، دارای بلاکچین اختصاصی نیست. ریوشی در وایت پیپر آن عنوان کرده است:

به این دلیل بستر اتریوم را برای ساخت اکوسیستم انتخاب کردم، که پیش از این امنیت این شبکه بر همگان ثابت شده بود و این بلاکچین به خوبی به پروژه اجازه می‌دهد که غیرمتمرکز باقی بماند.

معرفی ارز شیبا اینو

به اولین نکته قابل توجه در مورد توکن، عرضه آن است. در مجموع ۱کوادریلیون (۱۰ به توان ۱۵) ارز Shiba طی راه‌اندازی رسمی آن در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. حدود ۵۰ درصد از کل عرضه در استخر نقدینگی یونی سواپ بلاک شده است. ۵۰ درصد مابقی هم به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بنیانگذار اتریوم اهدا شد. بوترین طی اقدامی حمایتی از جامعه و تورم‌زدایی، اکثر قریب به اتفاق این توکن‌ها را با ارسال به آدرس یک کیف پول فاقد دسترسی سوزاند و بخشی از آنها را (به ارزش ۱/۲ میلیارد دلار در آن زمان) هم با هدف کمک‌رسانی به بیماران کووید ۱۹ در هندوستان به موسسات خیریه اهدا کرد.

اما کل داستان پروژه به همینجا ختم نمی‌شود. ریوشی، توسعه‌دهنده این ارز، جدیدترین عضو این اکوسیستم به نام ShibaSwap را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. سواپ در اصل یک صرافی غیرمتمرکز است که از shiba inu در کنار دو توکن «LEASH» و «BONE»، به عنوان توکن‌های ابزاری بهره برده است. 

ویژگی های ارز شیبا

این پلتفرم یک صرافی غیرمتمرکز است. نوعی پلتفرم معاملاتی همتا به همتا مشابه یونی سواپ که به کاربران امکان معامله بدون

واسطه ارزهای دیجیتال را در بستر اتریوم می‌دهد. شما می‌توانید لیست ارزهای قابل معامله در این پلتفرم را

در coinmarketcap.com مشاهده کنید. همچنین کاربران این پلتفرم می‌توانند با اعطای نقدینگی (واریز وجوه خود به استخرهایی

برای استفاده سایر معامله‌گران) و استیکینگ (سپرده‌گذاری وجوه در یک قرارداد هوشمند)، در قالب شیبا و دو توکن دیگر (BONE و LEASH) کسب سود کنند.

تیم سازنده ارز شیبا

هیچ‌کس نمی‌داند سازنده ارز شیبا کیست. این مسئله شاخصه‌ای منفی برای ارز دیجیتال shib تلقی می‌شود. منتشر نکردن وایت پیپر در

کنار مخفی بودن هویت سازنده، شائبه شت کوین بودن این رمزارز را بسیار تقویت می‌کند.

نداشتن بلاک‌چین اختصاصی 

برخی شت کوین‌ها بلاک‌چین اختصاصی خود را ندارند. این مسئله در عمل موجب می‌شود ساخت یک ارز دیجیتال پشتوانه چندان محکمی نداشته باشد. شیبا اینو نیز بر بستر بلاک‌چین اتریوم و در ازای دریافت مقدار مشخصی کارمزد معامله می‌شود. در ضمن، این ارز دیجیتال به‌هیچ‌وجه سقف عرضه ندارد و ممکن است هر تعداد توکن در آینده منتشر شود.

راه خرید ارز شیبا چیست؟

برای خرید ارز shiba inu باید پنج مرحله کلی را پشت بگذارید که به‌طور خلاصه عبارت‌اند از:

1-ابتدا باید یک کیف پول مناسب برای خرید و فروش و نگهداری از این ارز دیجیتال بسازید. به نظر می‌رسد کیف پول کوین بیس بهترین گزینه پیش روی شما برای این کار است.

2-در ادامه برای مبادله ارز دیجیتال shib به خرید اتریوم نیاز دارید. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، این ارز دیجیتال در بستر بلاک‌چین اتریوم معامله می‌شود.

3سپس باید در یکی از صرافی‌هایی که پشتیبان معاملات ارز شیباست، حساب باز کنید. شاید بپرسید بهترین صرافی برای خرید ارز شیبا چیست؟ صرافی کوکوین و یونی سواپ می‌توانند دو گزینه مناسب پیش روی شما باشند.

4-پس از آن، با پرداخت اتریوم می‌توان ارز شیبا را به مقدار مورد نیاز تهیه کرد.

5-برای ذخیره کردن توکن‌های خریداری‌شده می‌توان از کیف پول استفاده کرد.

هدف ساخت ارز شیبا چیست؟

برخلاف برخی از پروژه‌های کریپتوکارنسی که ماهیت کلاهبرداری دارند، پروژه‌هایی از قبیل شیبا اینو به‌هیچ‌وجه در صدد

کلاهبرداری نیستند. با وجود این، نمی‌توان ارزش و اعتباری مشابه ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم را برای آن‌ها قائل بود؛

زیرا اساساً در شکل‌گیری آن‌ها اهداف و برنامه‌های خاصی پیگیری نمی‌شود. 

1-شیبا اینو (Shiba Inu) هرچند در نگاه اول پروژ‌ه‌ای مشابه دوج کوین است، اما با شعار Dogecoin Killer یا قاتل دوج کوین وارد این بازار شد.

2-خالق شیبااینو صفر دلار برای راه‌اندازی این پروژه هزینه کرده است.

3-حدود ۵۰ درصد از کل موجودی توکن‌های SHIB به ویتالیک بوترین هدیه داده شد.

4-ویتالیک بوترین ۹۰ درصد از توکن‌های SHIB خود را سوزاند.

5-اکوسیستم شیبااینو درصدد راه‌اندازی شبکه‌ای لایه دو به نام شیباریوم (Shibarium) است.

کیف پول‌های توکن SHIB

از آنجا که ارز دیجیتال شیبا، یک توکن ERC-20 است از این رو می‌توان آن را در تمام کیف پول‌هایی که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند ارسال کرد. تراست والت، مای اتر والت، کوینومی، لجر و متامسک از جمله کیف پول‌هایی است که می‌توان از آنها به منظور مدیریت رمز ارز SHIB استفاده کرد.

Related Posts

Leave a comment