ارز دیجیتال ICPچیست؟

ICP-Crypto

ارز دیجیتال ICP 

ICP درواقع کوتاه شده کلمه Internet Computer می‌باشد. اگر بخواهیم آن را به زبان فارسی ترجمه کنیم می‌توانیم از آن به عنوان اینترنت کامپیوتر یاد کنیم. در واقع آی سی پی یک شبکه غیر متمرکز با پایه و اساس بلاک چینی می‌باشد که با هدف ارائه امکانات خاصی به استفاده کنندگان آن به وجود آمده است.

ارز دیجیتال ICP در سال ۲۰۲۱ شبکه اصلی خود را به صورت نیمه عمومی راه اندازی کرد و هم اکنون می‌توانید ببینید که بسیاری از مراکز داده و توسعه دهندگان در حال استفاده از این شبکه و پلتفرم می‌باشد. از جمله امکانات و اختیاراتی که این بلاکچین در اختیار استفاده کنندگان آن قرار می‌دهد، می‌توانیم به ایجاد بستری نامحدود و بدون مرز برای ایجاد قراردادهای هوشمند و ایجاد بستری غیر متمرکز با استفاده از اینترنت نسل جدید اشاره کنیم.

نحوه کار کردن ICPچگونه است؟

ارز دیجیتال ICP بر اساس بنیاد رمز نگاری دی فینیتی به وجود آمده است که شرکت ایجاد کننده آن در سوئیس قرار دارد.

همان طور که گفتیم رمز ارز آی سی پی یا اینترنت کامپیوتر با استفاده از یک برنامه به وسیله‌ی یک پروتکل جدید که به صورت غیر متمرکز می‌باشد، ایجاد شده است. در واقع این پلتفرم مجموعه‌ای از محاسبات گروهی تعداد بسیار زیادی از سیستم های پیشرفته می‌باشد که این اطلاعات و پردازش ها در کنار یکدیگر باعث به وجود آمدن یک پلتفرم متحد و واحد می‌شود.یکی از امکاناتی که پلتفرم آی سی پی (ICP) در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌دهد امکان پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی متفاوت می‌باشد. یکی از ویژگی‌های رمز ارز آی سی پی توانایی پردازش و پشتیبانی از هر برنامه با میزان پیچیدگی متفاوت می‌باشد و با کمک پلتفرم آی سی پی می‌توانیم قراردادهای هوشمند را در قالب واحدهایی با کدهای امنیتی خاص که از آنها به عنوان قوطی نام برده می‌شود جدا و دسته بندی کنیم.هر کدام از این واحدهای جدا شده موسوم به قوطی می‌تواند به عنوان یک برنامه پیشرفته بصورت جداگانه استفاده شود و کاربران ارز دیجیتال ICP می‌توانند با استفاده از یک ورودی مانند این قوطی ها با شبکه اصلی  ارتباط برقرار کرده و تجربه کاربری مشابه تجربه استفاده از اینترنت را برای خود ایجاد کنند.

برنامه ریزی شبکه ارز دیجیتال ICP ، برنامه ریزی بسیار پیشرفته و هوشمند می‌باشد و برخلاف اینترنت مورد استفاده مردم، از زیرساخت‌های شبکه متمرکز برخوردار نمی‌باشد. این پلتفرم متشکل از زیرساخت های غیر متمرکز می‌باشد که می‌تواند به راحتی تعداد بسیار زیادی از داده ها و برنامه ها را دریافت کند.

در لایه های عمقی تر و پایین تر شبکه های آی سی پی (ICP)  می‌توانیم مجموعه‌ای از گره‌ها را مشاهده کنیم که وظیفه ایجاد پروتکل‌های آی سی پی را بر عهده دارند. هر کدام از این گره‌ها خود از مجموعه‌ای از زیر مجموعه‌های متفاوت تشکیل شده است که این زیر مجموعه‌ها وظیفه پشتیبانی و میزبانی از قوطی‌ها را بر عهده دارد و هر کاربر می‌تواند با متصل شدن به یکی از این قوطی‌ها با این شبکه ارتباط برقرار کند.

بنیانگذار ارز دیجیتال ICP کیست؟

دومینیک ویلیامز دانشمند بنیانگذار و رئیس ارز دیجیتال دفینیتی است. وی نظریه‌پرداز ارز دیجیتال و مسئول اختراع اجماع شکاف احتمالی و سایر تکنیک‌های جدید رمزنگاری، کارآفرین سریال و عضو اولیه انجمن‌های فنی بیت کوین و اتریوم است.

پیش از این دومینیک ویلیامز رئیس و CTO آزمایشگاه‌های String بود؛ همچنین چندین استارت آپ مانند System7  Airdocs و  Smartdrivez را تأسیس کرد. وی فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از King’s College London است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال ICP چیست؟

1-هدف ارز دیجیتال ICP گسترش اینترنت عمومی است و نیز می‌توان از آن به منزلۀ بستری برای محاسبه جهان استفاده کرد؛ به گونه‌ای که امروزه اینترنت شبکه‌ای است که همه افراد را به یکدیگر متصل می‌کند؛ اما اشکال کار اینجاست که در حال حاضر در تمامی سیستم‌ها و خدمات از زیرساخت‌های خصوصی استفاده می‌شود.

2-رشد اصلی ICP مربوط به Chain Key است که در عین حال شامل ده‌ها فناوری پیشرفته از جمله هویت اینترنتی، کلید توزیع نشده بدون تعامل (NI- DKG) و سیستم عصبی شبکه (NNS)  می‌شود.

3-ارز دیجیتال ICP از مجموعه‌ای از پروتکل‌های رمزنگاری شده تشکیل شده است که یکی از مزیت‌های اساسی ارز دیجیتال ICP است و این امکان را به کاربر می‌دهد که یک کلید عمومی داشته باشد؛ در واقع داشتن کلید عمومی یکی از مزیت‌های بزرگی است که به ساعت‌های هوشمند و تلفن‌های همراه این امکان را می‌دهد تا صحت تمامی دارایی‌ها را با استفاده از ارز دیجیتال ICP تأیید کنند؛ در صورتی که این مزیت در بلاکچین‌های سنتی وجود ندارد.

هدف ارز دیجیتال ICP چیست؟

ارز دیجیتال دفینیتی، با وجود آن که مدت کوتاهی است عرضه جهانی شده است، به سرعت اعتماد مردم را به خود جلب کرده است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد که شاید مهم ترین آن ها هدف اصلی این پروژه، یعنی توسعه اینترنت عمومی است. همچنین ساختار بلاکچین پروژه ICP به کلی متفاوت از سایر ارز های دیجیتال است و نمی توان در خصوص قدرت و توانمندی های آن شک کرد.

زمانی که ارز دیجیتال دفینیتی عرضه جهانی شد، قیمت آن بالای 200 دلار نیز معامله شد، اما با افت بازار، این ارز دیجیتال نیز افت زیادی کرد و در حال حاضر در حدود 40 دلار معامله می شود. رسیدن به قیمت های بالای 200 دلار شاید به سرعت رخ ندهد، اما پروژه دفینیتی به خوبی ثابت کرده است، قصد تصاحب بازار را داشته و می تواند به سقف های تاریخی جدیدی دست یابد.

ارز دیجیتال دفینیتی را از چه صرافی هایی می توان خرید؟

زمان زیادی از عرضه عمومی ارز دیجیتال دفینیتی نمی گذرد، اما به سرعت توانست توجه صرافی های معتبر را جلب کند. ارز دیجیتال دفینیتی پیش از آن که در صرافی بایننس لیست شود، پیش از آن در صرافی کوین بیس لیست و قابله معامله شد. در حال حاضر نیز، بیش از 10 صرافی معتبر، این ارز دیجیتال را به لیست ارز های دیجیتال خود افزوده اند که از میان آن ها می توان به کوینکس، هیوبی و اوکس اشاره کرد.

ارز دیجیتال ICP از چه ویژگی هایی برخوردار می باشد؟

1-امنیت: پلتفرم ارز دیجیتال ICP یعنی اینترنت کامپیوتر با مکانیزم اجماع چهار لایه مبتنی بر اثبات سهام PoS تغذیه می شود. که این شامل یک لایه هویت، یک لایه بلاکچین و یک لایه اسناد رسمی است. در کنار هم، این لایه ها امنیت و مقاومت قابل اثبات را در برابر حمله فراهم می کنند در حالی که عدم تمرکز را حفظ می کنند و اطمینان حاصل می کنند که شبکه می تواند از میلیون ها شرکت کننده پشتیبانی کند.

2-برخوردار بودن از تیم بنیانگذاری قوی: پروژه اینترنت کامپیوتر توسط یکی از گسترده ترین تیم ها در فضای رمزنگاری در حال کار است یا به نقل از DFINITY، این پروژه توسط برجسته ترین تیم صنعت مهندسان کامپیوتر ساخته شده است.

آیا ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP استخراج می شود؟

پلتفرم اینترنت کامپیوتر که پلتفرم ارائه دهنده ارز دیجیتال ICP است در ساختار خود از الگوریتم اثبات سهام یا PoS استفاده می نماید و مبتنی بر این الگوریتم می باشد. ارز دیجیتل ICP همانند دیگر رمزارزهایی که مبتنی بر الگوریتم PoS هستند، قابلیت استخراج ندارد.

در حال حاضر استخراج رمزارزها با استفاده از دستگاه های با توان پردازش بالا امکان پذیر است و برای رمزارزهایی امکان پذیر است که از الگوریتم اثبات کار یا PoW در ساختار خود استفاده می نمایند و مبتنی بر این الگوریتم هستند.

آینده ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر ICP چگونه است؟

دومینیک ویلیامز، بنیانگذار و دانشمند ارشد بنیاد Dfinity، اینترنت کامپیوتر را به عنوان سومین نواوری بزرگ در بلاکچین پس از بیت کوین و اتریوم توصیف کرده است. طبق گفته بنیاد، پلتفرم قرارداد هوشمند ان با سرعت اینترنت اجرا می شود و می تواند تمام برنامه ها را از وب باز و بلاکچین اجرا کند.

این پروژه یک هدف منحصر به فرد دارد، و آن گسترش بی وقفه توانایی های بلاکچین عمومی و اکوسیستم غیرمتمرکز با استفاده از علوم کامپیوتر پیشرفته و رمزنگاری و ساخت بلاکچین انتخابی است که می توانیم تمام سیستم ها و خدمات خود را بر اساس آن دوباره تصور کنیم. به طور کلی می توان گفت با توجه به اهدافی که این پروزه دارد و در نقشه راه آن آمده است می توان گفت این ارز دیجیتال در آینده شاهد پیشرفت چشم گیری خواهد بود.

Related Posts

Leave a comment