استراتژی ملی کاخ سفید، هشت فناوری نوظهور را فهرست کرده است که بر ایجاد استانداردهای بین المللی و یافتن موارد استفاده در بخش اقتصادی تمرکز دارد.

IMG_20230506_112544_951

در ایالات متحده، کاخ سفید استراتژی استانداردهای ملی را برای فناوری‌های کلیدی و نوظهور در 4 ماه مه منتشر کرد و هشت بخش فناوری را شناسایی کرد که تأثیر اقتصادی قابل توجهی در آینده نزدیک خواهند داشت.

در میان این هشت فناوری می‌توان به هوش مصنوعی، فناوری‌های ارتباطی و شبکه، بیوتکنولوژی و نیمه‌هادی‌ها، با گنجاندن فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) و زیرساخت‌های هویت دیجیتال توجه جامعه رمزنگاری را به خود جلب کرد.

 DLT اجازه دسترسی همزمان، اعتبارسنجی رکورد و به روز رسانی رکورد را در یک پایگاه داده شبکه ای می دهد. فناوری بلاک چین مبتنی بر DLT است و امکان مشاهده هرگونه تغییر و افرادی که آنها را ایجاد کرده‌اند را برای کاربران ممکن می‌سازد، نیاز به حسابرسی داده‌ها را کاهش می‌دهد، اطمینان از قابلیت اطمینان داده‌ها را تضمین می‌کند و دسترسی به آن‌هایی را که واقعاً به آن نیاز دارند محدود می‌کند.

 هدف استراتژی ملی افزایش رهبری ایالات متحده در توسعه استانداردهای بین المللی برای این فناوری های نوظهور است. دولت ایالات متحده به طور فعال در ایجاد هم افزایی با بخش خصوصی برای ارتقا و ایجاد استانداردهای بین المللی برای چنین فناوری های نوظهوری مشارکت دارد.

برجسته ترین نمونه از این همکاری ها توسعه استاندارد مخابرات و ارتباطات است. به عنوان مثال، پیشنهاد اولیه برای 3G در دهه 1990 توسط Qualcomm Technologies ارائه شد، با توصیه بعدی برای LTE – استاندارد غالب برای ارتباطات پهن باند بی سیم برای دستگاه های تلفن همراه و پایانه های داده – در دهه 2000 توسط NTT Docomo، یک تلفن همراه بزرگ ژاپنی ارائه شد. 

Related Posts

Leave a comment