استیبل کوین USDC Circle طوفان SVB را پشت سر گذاشت، اما آیا ارز دیجیتال برای شوک های سیستمی آینده آماده است؟

IMG_20230315_103124_777

سکه USD از سقوط بانک سیلیکون ولی جان سالم به در خواهد برد. اما باید حامیان ارزهای دیجیتال را تشویق کند تا برای شوک های سیستمی آینده آماده شوند.طی هفته گذشته، سرمایه‌گذاران به طور قابل‌توجهی نگران این خبر مبنی بر حمایت میلیاردها دلاری کوین USD شدند.

 USDC دومین استیبل کوین بزرگ در بانک پریشان سیلیکون ولی (SVB) محبوس شد. بازار به شدت واکنش نشان داد و باعث شد USDC پیوند دلاری خود را از دست بدهد. اما در حالی که این نگرانی قابل درک بود، مشخص شده است که دایره خالق USDC دسترسی کامل به وجوه خود را به دست خواهد آورد. جامعه کریپتو می تواند به راحتی نفس بکشد.

  در آخر هفته، با تعطیلی بانک‌های ایالات متحده و مشتریان SVB که مشتاقانه منتظر اخبار مربوط به کمک مالی برای محافظت از سپرده‌های خود هستند، فشار بر کسب‌وکارهای مطرح برای افشای دارایی‌های خود افزایش یافته است.

Circle، صادرکننده استیبل کوین USDC وثیقه 100% فیات، یکی از آنهاست. روز شنبه، بیانیه ای منتشر کرد که تأیید کرد 3.3 میلیارد دلار از 40 میلیارد دلار مورد استفاده برای حمایت از USDC نزد بانک سیلیکون ولی نگهداری می شود. این افشاگری به جای اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران مبنی بر ایمن بودن بخش عمده سرمایه‌های Circle، اثر معکوس داشت: اعتماد به USDC متزلزل شد و استیبل کوین که در طول عمر چهار ساله‌اش نزدیک به 1 دلار خود چسبیده بود، شروع به سقوط کرد.

Related Posts

Leave a comment