انتظار می رود بیت کوین در 23 روز آینده به نقطه عطف استخراج 19 میلیون بیت کوین برسد.

IMG_20220310_230627_103

بر اساس پیش بینی ها، انتظار می رود بیت کوین تا ۲۳ روز آینده به نقطه عطف ۱۹ میلیون کوین استخراج شده برسد.

در حال حاضر ۱۸،۹۷۹،۴۱۸ بیت کوین یا ۹۰ درصد از کل بیت کوین موجود استخراج شده است که نشان می دهد این رمزارز فاصله بسیار کمی تا مرز ۱۹ میلیون دارد. تعداد بیت کوین موجود معمولا هر ۱۰ دقیقه با استخراج بلاک های جدید تغییر می کند.

مجموع عرضه بیت کوین ۲۱ میلیون کوین تعیین شده است. این مقدار توسط سورس کد بیت کوین تنظیم و توسط خالق(های) آن، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) برنامه ریزی شده است و قابل تغییر نیست. هنگامی که تمام بیت کوین ها استخراج شد، تعداد کوین های در گردش ثابت می ماند. 

به نظر می رسد این موضوع با این واقعیت مطابقت دارد که نرخ استخراج بیت کوین جدید در طول زمان کاهش می یابد. یک رویداد هاوینگ (نصف شدن) در هر ۲۱۰،۰۰۰ بلاک رخ می دهد و در نتیجه آن پاداش استخراج یک بلاک بیت کوین به نصف کاهش می یابد. این امر تقریباً هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد. در حال حاضر، پاداش هر بلوک از ۵۰ BTC در سال ۲۰۰۹ به تنها ۶/۲۵ BTC کاهش یافته است.

کیف پول های قدیمی بیت کوین دوباره بیدار می شوند
به گفته ردیاب برجسته بلاک چین WhaleAlert، یک کیف پول بیت کوین حاوی ۴۸۹ کوین برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ فعال شد. در این ۱۱ سال، هر کسی که این آدرس را در اختیار داشت، با مقاومت در برابر وسوسه نقد کردن آن، توانسته ۵۰ دلار را به ۲۰ میلیون دلار تبدیل کند.

این آدرس ممکن است به دوره ساتوشی ناکاموتو، توسعه‌دهنده رمزآلود بیت‌کوین که در آوریل ۲۰۱۱ (فروردین ۹۰) از جامعه ناپدید شد، بازگردد. این موضوع توجه مردم را بیش از پیش جلب کرده است.

Leave a comment