اوکراین چند روز پس از روسیه کریپتو را قانونی کرد.

photo_2022-02-17_20-24-02

در یک خبر مهم دیگر امروز، در بحبوحه شرایط جنگی جاری، اوکراین امروز کریپتو را قانونی کرد. میخائیلو فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین امروز رسما اعلام کرد که پارلمان اوکراین قانون دارایی های مجازی را تصویب کرده است. قانون جدید دارایی های سرمایه گذاران رمزارز را در برابر کلاهبرداری یا سوء استفاده احتمالی محافظت می کند.

اوکراین در حال حاضر در بین 5 کشور برتر در استفاده از ارزهای دیجیتال قرار دارد. امروز یک قدم دیگر برداشتیم: مجلس قانون دارایی های مجازی را تصویب کرد! این امر صرافی‌های کریپتو و ارزهای دیجیتال را قانونی می‌کند و اوکراینی‌ها می‌توانند از دارایی‌های خود در برابر سوءاستفاده یا کلاهبرداری احتمالی محافظت کنند.
پیش از این، امروز پارلمان اوکراین با بررسی پذیرش کریپتو در مقیاس بزرگ در اوکراین، سرانجام قانون تنظیم ارزهای دیجیتال را تصویب کرد. در اوایل سپتامبر 2021، پارلمان اوکراین لایحه ای را برای تنظیم کریپتو با قوانین مورد نیاز و کدهای مالیاتی که هنوز در حال بررسی است، تصویب کرد.

این اعلامیه چند روز پس از دولت روسیه منتشر شد. کریپتو را به عنوان ارز قانونی در کشور تنظیم کرد. اوکراین و روسیه هر دو در تلاش هستند تا برتری خود را بر پذیرش کریپتو تحمیل کنند. همانطور که توسط Coinape گزارش شده است، روس ها بیش از 200 میلیارد دلار ارز دیجیتال و دولت روسیه دارند. فرصتی برای جمع آوری 13 میلیارد دلار مالیات بر روی رمزارزها در سال است.

اوکراین نیز چندان عقب نیست و این کشور در رتبه چهارم در شاخص پذیرش کریپتو در جهان توسط Chainalysis قرار دارد. حجم تراکنش سالانه کریپتو در اوکراین حدود 8 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

Leave a comment