اپل خرید استارتاپ AR Mira را پس از معرفی Vision Pro تایید کرد.

IMG_20230607_102633_709

در حالی که Apple Vision Pro دارای ویژگی هایی است که به سمت واقعیت مجازی شخصی سازی شده اند، هدست های Mira به طور هدفمند برای برنامه های صنعتی ساخته شده اند.

تنها یک روز پس از راه‌اندازی خط تولید جدید واقعیت مجازی (VR) به نام Apple Vision Pro، غول فناوری خرید Mira، یک استارت‌آپ واقعیت افزوده (AR) را تایید کرد که هدست‌های هندزفری و مجهز به گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌کند.در 7 ژوئن، The Verge گزارش داد که آخرین خرید اپل از طریق یک پست اینستاگرام خصوصی به اشتراک گذاشته شده توسط بن تافت، مدیر عامل Mira، فاش شد، که اپل بعداً آن را به طور دقیق تایید کرد. اپل ویژن پرو که انتظار می‌رود در اوایل سال 2024 وارد بازار شود، گران‌ترین ابزار واقعیت ترکیبی است که در حال حاضر 3499 دلار قیمت دارد.

 در حالی که Vision Pro مملو از نوآوری هایی است که به سمت واقعیت مجازی شخصی سازی شده اند، هدست های Mira برای کاربردهای صنعتی به طور هدفمند ساخته شده اند. موارد استفاده فعلی شامل تولید مواد شیمیایی، فولاد و مواد غذایی، خدمات معدنی و دفاع است. از دیگر پیاده‌سازی‌های برجسته می‌توان به ساخت هدست‌های واقعیت افزوده برای استودیو یونیورسال در پارک‌های موضوعی Nintendo World اشاره کرد.

 اپل در پاسخ به درخواست The Verge برای اظهار نظر اظهار داشت: اپل هر از گاهی شرکت‌های فناوری کوچک‌تری را خریداری می‌کند و ما معمولاً در مورد هدف یا برنامه‌های خود بحث نمی‌کنیم.

 طبق گزارش ها، میرا در گذشته ۱۷ میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذارانی از جمله Blue Bear Capital و Sequoia جذب کرده است، با این حال، سرمایه گذاری اپل برای خرید این شرکت فاش نشده است.

 طبق داده‌های PrivCo، میرا از ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۰ ارزش‌گذاری پس از پولی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار داشت. علاوه بر این، IPqwery تأیید می‌کند که این شرکت دارای ۱۴ پتنت و ۸ علامت تجاری است.

در حالی که اپل تصمیم گرفت صراحتاً کلمات “metaverse” یا “واقعیت مجازی” را در طول راه اندازی Vision Pro حذف کند، کارآفرینان فناوری پتانسیل این دستگاه را برای تسریع در پذیرش اکوسیستم فرعی کریپتو می بینند.

 هدف این پلتفرم این است که به عنوان یک مرکز منابع برای تلاش‌های مرتبط با متاورژن خدمت کند. سایر شهرهای بزرگ چین، از جمله شانگهای، نیز ابتکارات متافورس مختلفی را با امید به درآمد نقدی سالانه 350 میلیارد یوان (49.6 میلیارد دلار) تا سال 2025 راه اندازی کرده اند.

Related Posts

Leave a comment