ایتالیا دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ را برای ChatGPT تنظیم می‌کند و اقدامات شفاف‌سازی و تأیید سن را برای محافظت از حریم خصوصی کاربر قبل از برداشتن محدودیت‌ها الزامی می‌کند.

IMG_20230413_155806_134

آژانس حفاظت از داده های ایتالیا، معروف به Garante، اقداماتی را که OpenAI باید برای لغو دستور اعمال شده در ChatGPT انجام دهد، مشخص کرده است.

 بیانیه مطبوعاتی تنظیم‌کننده الزام می‌کند که OpenAI باید شفافیت خود را افزایش دهد و یک اطلاعیه اطلاعاتی منتشر کند که به طور جامع شیوه‌های پردازش داده‌های خود را تشریح کند. علاوه بر این، این بیانیه از OpenAI می‌خواهد که فوراً اقدامات تعیین سن را برای جلوگیری از دسترسی خردسالان به فناوری خود و اتخاذ روش‌های دقیق‌تر تأیید سن اجرا کند.

 علاوه بر این، OpenAI باید کاربران و غیرکاربران را قادر سازد تا از حقوق خود در مورد داده های شخصی خود استفاده کنند، از جمله درخواست اصلاح برای هرگونه اطلاعات نادرست ایجاد شده توسط ChatGPT یا حذف داده های آنها. علاوه بر این، آژانس نظارتی موظف کرد که OpenAI به کاربران اجازه دهد به پردازش داده‌های خود برای آموزش الگوریتم‌های آن اعتراض کنند. همچنین، OpenAI ملزم به اجرای یک کمپین آگاهی در ایتالیا است تا به افراد اطلاع دهد که اطلاعات آنها برای آموزش هوش مصنوعی خود پردازش می شود.

 Garante مهلت 30 آوریل را برای OpenAI تعیین کرده است تا اکثر این وظایف را انجام دهد. به OpenAI زمان اضافی داده شده است تا با تقاضای اضافی مهاجرت از فناوری ایمنی کودکان موجود و سن بالا به یک سیستم تأیید سن انعطاف‌پذیرتر عمل کند.

به طور خاص، OpenAI تا 31 ماه مه فرصت دارد تا طرحی را ارائه کند که در آن پیاده‌سازی فناوری تأیید سن که کاربران زیر 13 سال (و افراد 13 تا 18 ساله که رضایت والدین را دریافت نکرده‌اند) غربالگری می‌کند. آخرین مهلت برای استقرار این سیستم قوی تر برای 30 سپتامبر تعیین شده است.

Related Posts

Leave a comment