برزیل قانون بیت کوین را برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در این کشور تصویب کرده است.

IMG_20220427_215806_473

مجلس سنای برزیل، سه شنبه لایحه ای را برای تنظیم تراکنش های رمزارزها تصویب کرد. این لایحه که توسط سناتور فلاویو آرنس (Flávio Arns) ارائه شده است، در دستور کار اتاق نمایندگان برزیل قرار می گیرد که به این لایحه رای خواهد داد. در صورت تصویب، قوه مجریه قدرت وتوی آن را دارد.

این لایحه برچسب «ارائه‌دهندگان خدمات مجازی» را برای شرکت های رمزارزی ایجاد می‌کند که مشمول مسئولیت هایی مشابه سایر مؤسسات مالی برای جرایم علیه سیستم مالی برزیل خواهند بود.

در صورت تصویب، این لایحه از نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل بر بازار کریپتو، به جز عرضه اولیه سکه (ICO)، جلوگیری می کند. در مقابل، تعیین می کند که سازمان اجرایی برزیل، آژانسی را برای نظارت بر بخش رمزارزها تعیین خواهد کرد. کمیته امور اقتصادی مجلس سنای برزیل، لایحه آرنس را در فوریه (بهمن1400) تصویب کرده بود و دو لایحه رمزارزی دیگر ارائه شده توسط سناتورها، استیونسون والنتیم و ثریا ترونیک را کنار گذاشته بود.

این لایحه همچنین جرم جدیدی را ایجاد می کند که با دارایی های مجازی انجام می شود و مجازات آن بین دو تا شش سال زندان است. متن اصلی مجازاتی بین 4 تا 8 سال پیشنهاد می کرد، اما پس از درخواست رئیس سنا، رودریگو پاچکو، این مجازات کاهش یافته است.

Leave a comment