بیت کوین در طول عید پاک 40 هزار دلار نگه داشته است، اما نقدینگی ناچیز و ریسک «کاپیتولاسیون» معامله گران را آزار می دهد.

photo_2022-04-17_18-59-09

انتظارات همچنان ادامه دارد که بیت کوین در کوتاه مدت کاهش پیدا کند زیرا فشرده سازی قیمت به ویژگی اصلی نمودار آخر هفته عید پاک تاکنون تبدیل شده است.
بیت کوین (BTC) در تعطیلات آخر هفته عید پاک، فشرده سازی را انتخاب کرد و معامله گران عصبی را از سقوط مجدد به زیر 40000 دلار در امان گذاشت.
داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که BTC/USD در محدوده باریکی با سقف 40700 دلار در روزهای شنبه و یکشنبه عمل می‌کند.
این جفت با شروع دوره تعطیلات، با کاهش بازارهای سهام ایالات متحده از جمعه خوب به بعد، اقدام چندانی نکرد و به کریپتو اجازه داد تا از نوسانات مبتنی بر همبستگی جلوگیری کند.
در حالی که دوشنبه نیز روز غیرمعامله ای است، بیت کوین برای چهار روز معاملات «خارج از ساعت» تعیین شد. در حالی که این بدان معناست که همبستگی سهام آن اهمیت کمتری دارد، نیروهای دیگری نیز در حال بازی بودند که آماده بودند تا احساسات را ترسیم کنند.
نقدینگی بازار نسبت به روزهای کاری پایین‌تر بود و با وجود استاندارد بودن، برخی نگران بودند که هرگونه حرکت ناگهانی در نتیجه کاهش سفارش‌ها تشدید شود.
Deribit Insights، بازوی تحقیقاتی پلتفرم معاملاتی Deribit، با تجزیه و تحلیل حرکت‌های مشتقات در آخر هفته، نقدینگی را به عنوان یکی از ملاحظات تأثیرگذار بر تصمیمات سرمایه‌گذار در زمان واقعی معرفی کرد.
در همین حال، کوچک‌نمایی جزئی از معامله‌گر و مفسر محبوب پنتوشی، دیدگاه محتاطانه‌تری را ارائه داد.

برای او، تنها بازپس گیری سطوح به طور قابل توجهی فراتر از محدوده معاملاتی باریک کنونی در بازه های زمانی پایین برای احساس صعودی تر در مورد آنچه ممکن است برای BTC/USD اتفاق بیفتد کافی است.

او روز شنبه در کنار یک نمودار توضیحی به دنبال کنندگان توییتر خلاصه کرد: “44.5k مهمترین نقطه برای حرکت صعودی در حال حاضر. مقاومت 42k 1D.”
در همین حال، پنتوشی تنها صدایی نبود که سود بلندمدت را پیش‌بینی می‌کرد، بلکه درد کوتاه‌مدت بیت‌کوین را پیش‌بینی می‌کرد – روایتی که در طول سال ۲۰۲۲ شتاب زیادی پیدا کرد.
کوین سونسون، که در رسانه های اجتماعی به خاطر احساسات صعودی خود در مورد بیت کوین شناخته می شود، در تجزیه و تحلیل حرکات بازار، هشدار داد که رفتار نمودار فعلی شبیه دوره قبل از سقوط بازار نزولی بیت کوین در اواخر سال 2018 است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که این رویداد در طول سال به دنبال یک دوره طولانی پایین‌ترین سطح بود، بیت‌کوین در سال 2022 به پایین‌ترین سطح خود رسیده است، اما چرخش جدول و ورود «کاپیتولاسیون» زیاد طول نمی‌کشد.

او گفت: “تفاوت بین آن پایین ترین سطح و شکست در حال حاضر قابل توجه است، بنابراین فقط کورکورانه بودن در یک طرف و در نظر نگرفتن چیز دیگری به نظر من کمی احمقانه است.”

Related Posts

Leave a comment