تتر به طرح استخراج بیت کوین 1 میلیارد دلاری در السالوادور می پیوندد.

IMG_20230606_102919_492

یک شرکت بیت کوین مستقر در السالوادور، فاز اول یک میلیارد دلار سرمایه گذاری برنامه ریزی شده برای استخراج دارایی های دیجیتال با قدرت پایدار را در این کشور آغاز کرده است.

شرکت سازنده این پروژه، “Volcano Energy” در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که هدف اصلی آن این است که “السالوادور را به عنوان یک بازیگر برجسته جهانی در صنعت استخراج بیت کوین قرار دهد.”اعلامیه Volcano Energy دقیقاً دو سال پس از آن است که نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور فاش کرد که بیت کوین در ژوئن 2021 به عنوان ارز قانونی در سراسر کشورش تلقی می شود.

تا کنون، این شرکت 250 میلیون دلار برای این پروژه جمع آوری کرده است که توسط «رهبران کلیدی صنعت بیت کوین» و «تولیدکنندگان برتر» فناوری صنعت بیت کوین راه اندازی شده است.

در حال حاضر، این شرکت در حال توسعه یک تاسیسات تولید برق با ظرفیت ۲۴۱ مگاوات است که تنها با انرژی بادی و خورشیدی تغذیه می‌شود و با ظرفیت محاسباتی ۱.۳ EH/s شروع می‌شود.  این راه را برای استخراج با انرژی زمین گرمایی در پایین خط هموار می کند.مکس کیزر – یکی از اعضای دفتر ملی بیت کوین السالوادور – اکنون رئیس Volcano Energy است.  او در توئیتی در رابطه با افزایش درآمد گفت: «هدف آزادی اقتصادی، تعیین سرنوشت و انباشت ثروت مستقل برای نسل‌های آینده است.

دولت السالوادور در برنامه ریزی و اجرای این طرح مشارکت خواهد داشت و 23 درصد از درآمد بیت کوین تولید شده توسط آن را به دست خواهد آورد.  27 درصد دیگر از درآمدها نصیب سرمایه گذاران می شود، در حالی که 50 درصد نهایی دوباره برای توسعه زیرساخت های معدنی سرمایه گذاری می شود.

السالوادور توسط بیش از دوازده آتشفشان اشغال شده است که دولت ملی آن قبلاً نشان داده است که از آنها برای استخراج بیت کوین استفاده می شود.این سرمایه‌گذاری شامل حمایت از تتر – بزرگترین ارائه‌دهنده استیبل کوین در جهان – است که ماه گذشته فاش کرد که در حال نفوذ به استخراج در اروگوئه است.  با توجه به تسلط تتر بر فضای استیبل کوین، این شرکت در سه ماهه اول 2023 سود خالص 1.5 میلیارد دلاری را گزارش کرد.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر، روز دوشنبه توضیح داد که سرمایه‌گذاری‌اش «در حد ذخایر مازاد خودش است» و همه توکن‌های USDT به طور کامل پشتیبانی می‌شوند.

Related Posts

Leave a comment