تسلا ارتش ربات های آموزش دیده با هوش مصنوعی را به روز می کند، ربات های جدید را به پیاده روی می برد.

IMG_20230517_125931_162

یک ربات تسلا توانایی انتقال اجسام از یک ظرف به ظرف دیگر را نشان داد و پتانسیل خود را برای انجام کارهای شبیه انسان به نمایش گذاشت.

تسلا فیلم جدیدی منتشر کرده است که ربات های تسلا خود را به نمایش می گذارد، که اکنون به نظر می رسد قادر به راه رفتن ثابت، برداشتن اقلام و تشخیص اشیا هستند. این ویدئو توسط ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در رویداد جلسه سهامداران این شرکت ارائه شد.

 این ویدیو برخی ارتقاء قابل توجه انجام شده در پروژه تسلا بات را به نمایش می گذارد. این شامل کنترل گشتاور موتور، آموزش هوش مصنوعی (AI) بر اساس حرکات ردیابی شده توسط انسان و قابلیت های دستکاری اشیا است. مهمتر از آن، روبات‌های انسان‌نما اکنون می‌توانند بدون نیاز به کمک کارکنان تسلا در یک خط مستقیم راه بروند.

 در یک نمایش، یک ربات تسلا اشیاء را از یک ظرف بازیابی کرد و سپس آنها را در ظرف دیگری قرار داد، که یک مورد استفاده بالقوه را برای روبات‌هایی که وظایف شبیه به انسان را انجام می‌دهند، نشان داد. این اقدام به عنوان نمونه ای از نحوه آموزش هوش مصنوعی ربات با استفاده از نمایش های انسانی بود.

 چند ربات کاملاً ساخت تسلا اکنون در حال قدم زدن در اطراف و یادگیری در مورد دنیای واقعی هستند.ربات‌های انسان‌نما برای اولین بار در روز هوش مصنوعی تسلا ۲۰۲۲ در ماه اکتبر رونمایی شدند. در آن زمان، ربات به سختی می‌توانست جلوتر برود و درونش نمایان شود. نسخه دیگری که کاملتر بود نیز نشان داده شد اما برای ایستادن به کمک کارکنان نیاز داشت.

 کاربران مختلف اینترنت به این فیلم جدید واکنش نشان دادند، برخی از آنها نقطه عطف جدید تسلا را تبریک گفتند و برخی دیگر تهدید کردند که در صورت مشاهده ربات در خیابان‌ها، آن را شکست خواهند داد.نمایش ربات جدید چند روز پس از آن صورت گرفت که ماسک اعلام کرد از سمت مدیرعاملی خود در توییتر کناره‌گیری می‌کند. در 11 مه، ماسک گفت که رئیس اجرایی و مدیر فناوری توییتر خواهد شد و گفت که تمرکز خود را بر روی محصول، نرم افزار و عملیات سیستم تغییر خواهد داد.

Related Posts

Leave a comment