جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مایکل بار، مشاور سابق صنعت کریپتو را به عنوان آخرین گزینه خود برای پست فدرال رزرو معرفی کرد.

IMG_20220416_101730_002

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مایکل بار، مشاور سابق صنعت کریپتو را به عنوان آخرین گزینه خود برای پست فدرال رزرو معرفی کرد که مسلماً قدرتمندترین شغل تنظیم کننده مالی در ایالات متحده است.
مایکل بار که اکنون رئیس دانشکده سیاست عمومی در دانشکده حقوق دانشگاه میشیگان است، یکی از مقامات ارشد خزانه داری باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا بود و نقش کلیدی در نجات دولت از سیستم مالی از ویرانه های بحران مالی سال 2008 داشت. . اما مهم‌ترین جنبه پیشینه او برای صنعت دارایی‌های دیجیتال می‌تواند به طور بالقوه دوران تصدی او در هیئت مشاوران ریپل باشد که به او دانش خودی در مورد ارزهای دیجیتال می‌دهد.
کاخ سفید روز جمعه انتخاب بار را به عنوان نامزد بعدی نایب رئیس فدرال رزرو برای نظارت اعلام کرد و از او به عنوان فردی که “حرفه خود را صرف حفاظت از مصرف کنندگان کرده” تمجید کرد. اما او با میدان مین تایید سنا روبرو خواهد شد که گزینه قبلی بایدن، سارا بلوم راسکین را حذف کرده است.

در این اطلاعیه رسمی به پیشینه بار در صنعت مالی اشاره ای نشده است، که شامل یک دوره فعالیت در پلتفرم مالی-فناوری Lending Club نیز می شود. بار در سال 2015 در هیئت مدیره آزمایشگاه ریپل استخدام شد و گفت که فکر می کند “نوآوری در پرداخت ها می تواند به ایمن تر کردن سیستم مالی، کاهش هزینه و بهبود دسترسی و کارایی برای مصرف کنندگان و مشاغل به طور یکسان کمک کند.”

این تجربه صنعتی بود که قبلاً گروه‌های مترقی را در مورد بار، که یکی از افراد مورد علاقه اولیه دولت بایدن برای اداره دفتر کنترل ارز بود، تحریک کرد. این نامزدی با مخالفت جناح چپ از مسیر خارج شد و پس از مخالفت شدید برخی از سناتورها با نامزد دیگری، این پست خالی ماند.
در سنا که به طور مساوی تقسیم شده است، جمهوری خواهان به شدت علیه برخی از نامزدهای نظارتی بایدن مبارزه کرده اند و تایید نهایی بار را در برخی موارد زیر سوال برده اند. اگرچه او قبلاً حمایت دو حزبی را در آن اتاق به دست آورده بود، اما این بار ممکن است در مسیر دشوارتری قرار گیرد.
اگر تایید شود، نقش رهبری را در تلاش‌های چند آژانسی که قبلاً برای تنظیم استیبل کوین‌ها در حال انجام است و در نظر گرفتن نرده‌های محافظ بیشتر برای بقیه صنعت کریپتو ایفا می‌کند.
بار به طور کلی یک طرفدار مصرف کننده پسند برای نظارت مالی تهاجمی، با تجربه عمیق در تلاش های شمول مالی در نظر گرفته می شود. او کتاب «وجوه ناکافی» را در مورد امور مالی خانواده‌های فقیر در دیترویت نوشت و «بدون سستی: زندگی مالی آمریکایی‌های کم درآمد» را نوشت. کهنه سرباز وزارت خزانه داری همچنین به ایجاد همان قانون داد-فرانک کمک کرد که نقش نایب رئیسی را که بار به دنبال آن بود ایجاد کرد.

Leave a comment