جی پی مورگان بانک فرست ریپابلیک را خریداری می کند.

IMG_20230501_124208_935

غول بانکی جی پی مورگان پس از توقیف آن توسط وزارت حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا، دارایی های بانک پر مشکل First Republic را در اختیار خواهد گرفت.

غول بانکی آمریکایی JPMorgan Chase قرار است دارایی های First Republic Bank (FRB) را پس از تلاش های اولیه برای نجات آن به دست آورد. جی پی مورگان و چندین بانک دیگر در 29 آوریل پیشنهادی برای خرید دارایی های FRB مشکل دار ارائه کردند.دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا در 1 مه FRB را بست و با شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) به عنوان گیرنده قرارداد منعقد کرد. FDIC سپس با JPMorgan برای محافظت از سپرده گذاران قرارداد خرید و فرض را منعقد کرد.

 جی پی مورگان تمام دارایی های بانک فرست ریپابلیک، از جمله سپرده های بیمه نشده را در اختیار خواهد گرفت. FRB در حال حاضر 229.1 میلیارد دلار دارایی و 103.9 میلیارد دلار سپرده دارد.

 به عنوان بخشی از این انتقال، 84 شعبه بانک First Republic در هشت ایالت به عنوان JPMorgan Chase بازگشایی خواهند شد. همه سپرده گذاران FRB بخشی از JPMorgan خواهند شد و به کل سپرده های بیمه شده خود توسط FDIC دسترسی خواهند داشت. مشتریان می توانند تا زمانی که اخطار تغییر را از جی پی مورگان دریافت کنند، از خدمات بانکی در شعبه فعلی استفاده کنند.

 FRB به بانک هایی مانند Silicon Valley Bank و Signature Bank پیوست تا سومین بانکی باشد که در سال 2023 سقوط می کند.

 

Related Posts

Leave a comment