حجم معاملات CEX حتی قبل از معاملات بایننس و کوین‌بیس به پایین‌ترین حد خود در 4 سال گذشته سقوط کرد.

IMG_20230608_095857_758

حجم معاملات ماهانه در صرافی‌های متمرکز در ماه مه همچنان به کاهش خود ادامه داد، زیرا تنظیم‌کننده‌ها کنترل خود را بر صنعت سخت‌تر کردند.

حجم معاملات در صرافی‌های متمرکز در بحبوحه فشارهای نظارتی فزاینده از سوی تنظیم‌کننده‌ها و قانون‌گذاران ایالات متحده به پایین‌ترین سطح خود در بیش از چهار سال گذشته رسیده است.بر اساس گزارش 7 ژوئن از شرکت تجزیه و تحلیل کریپتو CCData، حجم معاملات ترکیبی نقطه ای و مشتقات در ماه می 15.7 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت که دومین ماه متوالی کاهش فعالیت معاملات ارزهای دیجیتال است.

 از آنجایی که داده‌ها فقط تا پایان ماه مه جاری هستند، هیچ تاثیر بالقوه شکایت‌های اخیر SEC علیه کوین‌بیس یا بایننس را در نظر نمی‌گیرند.CCData نشان می‌دهد که از بین تمام شرکت‌های بزرگی که از کاهش حجم معاملات رنج می‌برند، بایننس بیشترین ضربه را خورده است.

 در ماه مه، بایننس حتی بیشتر از کل سهم بازار خود را رها کرد و در مجموع به تنها 43 درصد کاهش یافت که از اوج 57 درصدی خود در ماه فوریه پایین آمد. این سومین ماه متوالی بود که کل سهم بازار بایننس کاهش یافت.

 این گزارش می‌گوید که این بخش عمده این کاهش را می‌توان به حذف معاملات با کارمزد صفر برای جفت‌های USDT نسبت داد، اما اشاره کرد که صرافی بدون شک تحت فشار افزایش نظارت‌ها از سوی قانون‌گذاران در ایالات متحده است.بزرگترین ذینفعان کاهش سهم بازار بایننس، صرافی های کریپتو Bullish، Bybit و BitMEX بودند که هر کدام کمی بیش از 1 درصد از سهم بازار را بین مارس و می به دست آوردند.

 در 5 ژوئن، SEC از Binance و مدیر عامل آن Changpeng Zhao به دلیل عدم ثبت نام به عنوان بورس اوراق بهادار و ارائه اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرد. در عرض 24 ساعت، خروجی خالص از بایننس به 778 میلیون دلار رسید، اگرچه این شرکت به عموم مردم اطمینان داده است که دارایی‌های آنها امن باقی می‌ماند.

 در 48 ساعت بعد، حجم معاملات میانه در سه صرافی غیرمتمرکز برتر (DEX) 444 درصد افزایش یافت.علیرغم کاهش حجم کلی معاملات – بیشتر به دلیل معاملات لحظه ای – سهم بازار معاملات مشتقه در صرافی های متمرکز افزایش یافت و رکورد جدیدی را در این فرآیند ثبت کرد.

 بر اساس این گزارش، بازار مشتقات در صرافی های متمرکز اکنون 79.5 درصد از کل بازار کریپتو را تشکیل می دهد که نسبت به 78.3 درصد در آوریل 1.2 درصد افزایش داشته است. با این حال، حجم کل مشتقات در ماه می 14.4 درصد کاهش یافت.

Related Posts

Leave a comment