ربات ChatGPT پیش بینی می کند که قیمت بیت کوین در طول و بعد از هاوینگ بیت کوین در سال 2024 چه اتفاقی می افتد

IMG_20230525_115815_228

شبکه بیت‌کوین قرار است چهارمین هاوینگ خود را در کمتر از یک سال آینده انجام دهد و گمانه‌زنی‌ها در مورد تأثیر آن بر قیمت دارایی از قبل آغاز شده است.

 به هر حال، بیت کوین پس از سه نمونه قبلی، به یک حرکت وحشیانه ادامه داد. اما ChatGPT در مورد آن چه فکر می کند؟پس از ایجاد شبکه بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو رویدادی را در هر 210000 بلاک (حدود چهار سال) ترکیب کرد که اساساً تضمین می کند که عرضه سالانه به نصف کاهش می یابد.

 اولی پاداش های بلوک را از 50 بیت کوین به 25 بیت کوین کاهش داد، دومی (25 -> 12.5)، و سومی آنها را به 6.25 فعلی کاهش داد. این بدان معناست که سطح تورم فعلی این ارز دیجیتال زیر 2 درصد است و بیشتر کاهش خواهد یافت زیرا پس از نصف شدن سال 2024، پاداش به 3.125 BTC خواهد رسید.

 اگرچه از مجموع 21 میلیون بیت کوین موجود تاکنون بیش از 19 میلیون بیت کوین استخراج شده است، اما نصف شدن آن باعث می شود که آخرین بیت کوین استخراج شده پس از بیش از 100 سال آینده باشد.قوانین اساسی اقتصاد حکم می کند که اگر عرضه یک دارایی کاهش یابد در حالی که تقاضا ثابت بماند یا افزایش یابد، قیمت آن حداقل در تئوری باید افزایش یابد.

 شاید به همین دلیل است که سه هاوینگ قبلی به عنوان کاتالیزور برای گاو نرهای عظیم عمل کردند. نگاهی به داده‌های تاریخی بیت‌کوین نشان می‌دهد که این دارایی در نوامبر ۲۰۱۲ در حدود ۱۲ دلار معامله شد (نیمه اول) و تقریباً ۱۰۰ برابر در عرض یک سال منفجر شد و به نزدیک به ۱۰۰۰ دلار رسید.

 9 جولای 2016، تاریخ هاوینگ دوم بود و 1 بیت کوین حدود 670 دلار ارزش داشت. یک سال بعد – به بیش از 2500 دلار رسید. بیت کوین در طی نصف شدن ماه می 2020 با قیمتی کمتر از 9000 دلار معامله شد و در عرض یک سال به 69000 دلار رسید. علیرغم کاهش شدید قیمت بیت کوین در چند سال آینده، بیت کوین هنوز تقریباً 3 برابر بیشتر از قیمت خود در نیمه گذشته است.

 با توجه به این عملکردهای قیمتی، جامعه کریپتو اغلب حدس می‌زند که روند صعودی بعدی بیت‌کوین باید از جایی در سال آینده آغاز شود، زیرا طبق برآوردهای فعلی، چهارمین نیمه‌شدن در آوریل 2024 برنامه‌ریزی شده است.

در نتیجه، با توجه به اهمیت آن، تصمیم گرفتیم از ChatGPT نظرش را در مورد این موضوع بپرسیم. چت ربات هوش مصنوعی بسیار محبوب در جمله بندی خود نسبتاً محتاط بود و پاسخ داد که «دسترسی به داده های زمان واقعی یا توانایی پیش بینی رویدادهای آینده مانند قیمت بیت کوین» را ندارد.

 همچنین اشاره کرد که قیمت بیت کوین تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد، از جمله:

 تقاضای بازار

 احساسات سرمایه گذاران

 نرخ های پذیرش

 تحولات نظارتی

 پیشرفت های تکنولوژیکی

 شرایط کلان اقتصادی

 با این وجود، ChatGPT اعتراف کرد که قیمت بیت کوین “هم افزایش و هم کاهش رویدادهای نصف شدن اطراف را نشان داده است” و افزود:در طول نصف شدن، پاداش بلاک برای ماینرها کاهش می یابد که می تواند بر پویایی عرضه بیت کوین تأثیر بگذارد. کاهش عرضه، همراه با تداوم تقاضا یا افزایش علاقه بازار، این پتانسیل را دارد که به حرکت صعودی قیمت کمک کند.

 با این حال، ربات چت هوش مصنوعی همچنین هشدار داد که “توجه به این مهم است که عملکرد گذشته نشان دهنده نتایج آینده نیست.” در نهایت، ChatGPT به چیزی مهم در مورد هر سرمایه گذاری اشاره کرد، نه فقط BTC. در این بیانیه آمده است که افراد باید قبل از تخصیص بودجه به هر دارایی، تحقیقات کاملی انجام دهند و فقط به یک منبع اطلاعاتی تکیه نکنند.

Related Posts

Leave a comment