رویداد نیمه هاوینگ بیت کوین هفته آینده رخ می دهد.

photo_2022-04-05_15-17-49

نصف شدن بیت کوین یکی از رویدادهای مورد انتظار برای کل صنعت دارایی های دیجیتال است زیرا منجر به افزایش قابل توجه قیمت طلای دیجیتال می شود. اما یک نقطه در وسط بین هاوینگ آخر و بعدی به اصطلاح “نیمه هاوینگ میانی” ممکن است چندان برای بازار خوشایند نباشد.

فید داده‌های زنجیره‌ای Santiment هر نقطه بین نصف‌هایی را که بازار قبلاً دیده بود برجسته کرد. طبق نمودار، هر رویداد اواسط هاوینگ با یک قیمت محلی مشخص شده بود، پس از آن ارزش بیت کوین تا نصف بعدی کاهش یافت.

همانطور که مقاله Santiment نشان می دهد، بازار در مقابل اصلاحات نیمه بعدی باقی می ماند. تجزیه و تحلیل این شرکت بر اساس داده‌های چرخه‌های قبلی است که طی آن BTC برای شکستن مقاومت‌های مهم، وارد فاز رشد و به طور کلی عملکرد مثبتی داشت.

کارشناسان همچنین خاطرنشان می کنند که هنوز مشخص نیست که آیا بیت کوین از همان الگوی قبلی پیروی می کند یا خیر، زیرا همچنان در روند صعودی محلی که از اواسط ماه مارس شروع شد، باقی می ماند.

بر اساس این فرضیه، بیت کوین دیگر یک دارایی صرفا خرده فروشی نیست که بیشتر توسط سرمایه گذاران کوچکتر تحت فشار قرار می گیرد. بخش عمده ای از عملکرد قیمت بیت کوین در دست موسسات مالی و پروژه های بزرگی مانند Terra Foundation است که تنها از ژانویه یک میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است.

با افزایش سهم وجوه نهادی در عرضه بیت کوین در گردش، نصف شدن ممکن است دیگر اثر مشابهی نداشته باشد.

Related Posts

Leave a comment