ریپل با حفظ قیمت XRP از پلتفرم CBDC مبتنی بر بلاک چین رونمایی کرد.

IMG_20230521_100949_646

ریپل با تقویت بازی CBDC خود، از راه اندازی یک پلتفرم جدید برای بانک های مرکزی، دولت ها و موسسات مالی برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی خود خبر داد.

 این پیشنهاد که «پلتفرم ریپل CBDC» نام دارد، از همان فناوری بلاک چین استفاده شده در XRP Ledger (XRPL) استفاده می کند. این پلتفرم برای رسیدگی به موارد استفاده چندگانه، مانند CBDC های عمده فروشی و خرده فروشی در یک دفتر کل خصوصی یا صدور یک استیبل کوین، توسعه یافته است.به گفته شرکت بلاک چین مستقر در سانفرانسیسکو، هدف “مدیریت و سفارشی سازی کل چرخه عمر ارز دیجیتال، تراکنش و توزیع بانک مرکزی مبتنی بر فیات” است.

 به دنبال توسعه، جیمز والیس، معاون ریپل در بخش تعاملات بانک مرکزی و CBDCها، گفت:ما به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای چندین بانک مرکزی، معتقدیم این پلتفرم به حل مشکلات بسیاری از بانک‌های مرکزی و دولت‌هایی که در حال طراحی برنامه‌ها و توسعه یک استراتژی فناوری برای اجرای CBDC هستند، کمک خواهد کرد.»

 مدیر اجرایی اضافه کرد که انتظار می‌رود قابلیت‌های نوآورانه این پلتفرم به تسهیل تسویه فوری پرداخت‌های داخلی و برون مرزی، کاهش بردارهای ریسک و افزایش تجربه کاربر از ارسال و دریافت ارز دیجیتال در هر دو طرف تراکنش کمک کند.ریپل به عنوان بخشی از فشار جهانی خود برای پلتفرم CBDC خود، جمهوری پالائو را برای توسعه ارز دیجیتال ملی این کشور بر روی آن وارد کرده است. Surangel Whipps Jr، رئیس جمهوری پالائو، اظهار داشت:همکاری با ریپل برای کمک به ایجاد ارز دیجیتال ملی ما بخشی از تعهد ما به رهبری در نوآوری ها و فناوری های مالی است که دسترسی مالی بیشتری را برای شهروندان پالائو فراهم می کند.

 این شرکت با بانک Fubon تایوان همکاری کرده است تا محصولی را تحت برنامه آزمایشی، با تمرکز بر توکن‌سازی دارایی‌های مستغلات و انتشار سهام با استفاده از e-HKD توسعه دهد. قیمت XRP همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده و در بازار متلاطمی که عمدتاً در 24 ساعت گذشته ثابت مانده است، دستاوردهای خود را حفظ کرده است.

Related Posts

Leave a comment