سازمانMakerDAO نقشه راه 5 مرحله‌ای را منتشر می‌کند که شامل بودجه برای پروژه‌های AI منبع باز است.

IMG_20230513_102854_930

سازمان MakerDAO، مالک استیبل کوین DAI، با برنامه‌هایی برای یک بلاک چین جدید، نقشه راه سنگین هوش مصنوعی را برای آینده ارائه کرد.

MakerDAO، سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) پشت استیبل کوین دای و توکن حاکمیت Maker مربوط به آن، اخیراً مجموعه ای از به روز رسانی های برنامه ریزی شده را برای اکوسیستم خود اعلام کرده است، از جمله تمرکز شدید بر فناوری های هوش مصنوعی (AI) و توسعه برنامه ریزی شده یک بلاک چین جدید. 

 نقشه راه جدید که با ارتقای یکپارچه سازی برند سازمان آغاز می شود، یک پروژه پنج مرحله ای به نام «پایان بازی» را شرح می دهد.5 مرحله آخر بازی Endgame به عنوان یک به روز رسانی تعریف شده است که از ابزارهای هوش مصنوعی و فرآیندهای باز برای افزایش کارایی، انعطاف پذیری و مشارکت استفاده می کند.

 طبق یک پست انجمن رسمی که توسط رون کریستنسن، یکی از بنیانگذاران MakerDAO نوشته شده است، مرحله اول پایان بازی شامل یک «تغییر نام تجاری کامل» برای متحد کردن Dai است.

 کریستنسن می نویسد: «بسیار مهم، دای و MKR تغییر نخواهند کرد.» MakerDAO قصد دارد هر دو توکن را به شکل فعلی حفظ کند. با این حال، این سازمان قصد دارد دو توکن جدید با ویژگی های به روز اضافه کند که به طور موقت به عنوان “NewStable” و “NewGovToken” نامیده می شوند.کریستنسن در پاسخ به یک نظر در مورد این پست توضیح داده است:دای باقی خواهد ماند و استیبل کوین OG دست نخورده و بدون ویژگی های زرق و برق دار خواهد بود و نقدینگی آن همیشه با تبدیل نامحدود 1:1 به NewStable بوت استرپ خواهد شد.

در آینده، «راه‌اندازی محصول کلیدی Endgame» شامل عرضه نهایی شش «Maker SubDAO» و مزرعه‌های توکن NewStable خواهد بود.

 subDAOها بین DAOهای تسهیل کننده و تخصیص دهنده تقسیم می شوند و، به گفته کریستنسن، هدف آنها ساده کردن “بار کاری و پیچیدگی است که Maker Governance باید مدیریت کند.”

فاز سوم نقشه راه همه چیز در مورد هوش مصنوعی است. MakerDAO قصد دارد چندین ابزار هوش مصنوعی داخلی را برای بهینه سازی وظایف حاکمیتی مانند نظارت و ذخیره سازی داده راه اندازی کند.در کنار راه اندازی برنامه ریزی شده ابزارهای هوش مصنوعی، MakerDAO قصد دارد با پروژه ای تحت عنوان “صندوق هدف” وارد فضای توسعه AI منبع باز شود.

 کریستنسن نوشت که این ابتکار «مدل‌های هوش مصنوعی منبع باز رایگان و ابزارهای هوش مصنوعی رایگان را برای کمک به صنایع و پروژه‌های تأثیرگذار اجتماعی برای بهره‌گیری از دستاوردهای بهره‌وری هوش مصنوعی و استفاده از آن برای دستیابی به تأثیرات خودپایدارتر» ترویج و تأمین مالی می‌کند.

 مرحله چهارم پایان بازی شامل توسعه یک برنامه تشویقی برای ساکنان اکوسیستم به نام “مشارکت مشارکت حکومتی” است. این برنامه شامل گیمیفیکیشن و پاداش برای ایجاد انگیزه در تعاملات در پلتفرم MakerDAO است.

 در نهایت، این سازمان قصد دارد یک بلاک چین اختصاصی ایجاد کند که در حال حاضر به عنوان “NewChain” شناخته می شود. به جای جایگزینی بلاک چین اتریوم که در حال حاضر زیربنای پلتفرم MakerDAO است، نیوچین پل خواهد شد. به گفته کریستنسن، «این بدان معناست که در اتریوم، NewStable و NewGovToken، و همچنین Dai و MKR، به عملکرد عادی خود ادامه خواهند داد، و تنها تغییر این خواهد بود که آنها توسط یک پشتوانه حاکمیتی محافظت می شوند که از طریق یک سیستم امن عمل می کند، پل پیشرفته.»

 قابلیت استفاده از هارد فورک ها به عنوان مکانیزم حاکمیتی در صورت حمله قدرت یا سوء استفاده از سوی دارندگان اکثریت، به عنوان ویژگی کلیدی که باعث اجرای بلاک چین جدید می شود ذکر شده است.

Related Posts

Leave a comment