سازمانSEC نیجریه قوانین جدید دارایی دیجیتال را آماده می کند.

IMG_20230502_134005_752

تنظیم کننده اوراق بهادار نیجریه حداقل 10 ماه طول می کشد تا تصمیم بگیرد که آیا یک شرکت مرتبط با دارایی دیجیتال را ثبت کند یا خیر.

نیجریه، یکی از کنجکاوترین کشورهای جهان در مورد ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین ، در حال آماده سازی مقررات صنعتی جدید برای پلتفرم های دارایی دیجیتال است. بلومبرگ در اول ماه مه گزارش داد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه (SEC) در حال بررسی اجازه دادن به صرافی های دیجیتال دارای مجوز برای فهرست کردن توکن هایی است که توسط دارایی های خاص پشتیبانی می شوند.

 به گفته عبدالقادر عباس، رئیس اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری SEC نیجریه، این مرجع قصد دارد فقط فهرست توکن‌ها را بر اساس دارایی‌هایی مانند سهام، بدهی یا دارایی مجاز کند. ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ، گفت که در میان این دارایی ها نخواهد بود.

 هدف SEC نیجریه ثبت شرکت‌های فین‌تک به عنوان کارگزاران فرعی دیجیتال، واسطه‌های تامین مالی جمعی، مدیران صندوق و صادرکنندگان سکه‌های توکن شده است. این مرجع تا زمانی که بانک مرکزی مقررات روشنی را برای بازار کریپتو ارائه نکرده باشد، صرافی های رمزنگاری را ثبت نخواهد کرد.

 براساس داده‌های Google Trends، نیجریه پس از السالوادور که بیت‌کوین را به‌عنوان ارز قانونی در سال 2021 پذیرفته است، از نظر علاقه جستجو برای کلمه کلیدی «بیت‌کوین» در رتبه دوم قرار دارد. سایر حوزه‌های قضایی در فهرست پنج کشور برتر رمزنگاری کنجکاو شامل اسلوونی، هلند و سوئیس.

بر اساس شاخص پذیرش کریپتو Chainalysis، نیجریه همچنین در بین 20 کشور برتر از نظر پذیرش کریپتو در سال 2022 قرار داشت.در حالی که ارزهای دیجیتال را ممنوع می کند، بانک مرکزی نیجریه به طور فعال ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را به نام eNaira تبلیغ می کند. به دنبال شروع کند، eNaira بنا به گزارش‌ها شاهد افزایش پذیرش شد زیرا ذخایر ملی فیات با کمبود شدید مواجه بود.

Related Posts

Leave a comment