شبکه کاردانو 4 برابر بیشتر از اتریوم کاربر فعال دارد.

photo_2022-05-25_19-07-23

بر اساس داده‌های Messari on-chain و ردیاب بازار، تعداد کاربران فعال کاردانو از نظر درصدی بسیار بیشتر از اتریوم است. چنین عدم تعادلی می توانست ناشی از چند عامل باشد.
تعداد کل کیف پول های کاردانو در حال حاضر تقریباً 3.6 میلیون است که کمتر از 5 درصد از کل کیف پول های باز شده اتریوم در شبکه است. چنین تفاوت قابل توجهی در تعداد کیف پول ها به نفع کاردانو نیست و مقایسه مبتنی بر درصد را هدفمندتر می کند.
کاردانو در مقابل بیت کوین و اتریوم
قبل از انتشار قراردادهای هوشمند در بلاک چین کاردانو، سرمایه گذاران و کاربران ADA را به عنوان یک ابزار پرداخت به جای یک پلتفرم dApps در نظر می گرفتند، به همین دلیل است که تعداد کیف پول های فعال آن نزدیک به 2.2 درصد بیت کوین است در حالی که اتریوم 0.63 درصد است.
با افزایش تعداد راه حل های غیرمتمرکز در شبکه، درصد کیف پول های فعال در مقایسه با تعداد کل کیف پول ها به آرامی در حال کاهش است. این تأثیر به این واقعیت مربوط می شود که توسعه دهندگان و کاربران کیف پول های زیادی را برای تعامل با یک برنامه غیرمتمرکز یا آزمایش آن در طول فرآیند توسعه ایجاد می کنند.

هدف اصلی داده های ارائه شده نشان دادن مرحله ای است که شبکه کاردانو از نظر بلوغ و فعالیت توسعه شبکه قرار دارد. از لحاظ تاریخی، با رسیدن کاردانو به سطح اتریوم، به احتمال زیاد در آینده شاهد کاهش تعداد کیف پول‌های فعال خواهیم بود.

اما علیرغم فعالیت توسعه بالا و تعداد بالای کیف پول‌های فعال، ADA نمی‌تواند عملکرد قیمتی بیشتر از یا مشابه اتریوم ارائه دهد، زیرا بازگشت سرمایه آن از ابتدای سال ۲۰۲۲ در ۶۰-٪ در مقایسه با -۴۰٪ اتریوم باقی مانده است.

Related Posts