شبکهDEX مبتنی بر کاردانو اکنون در چند دقیقه تراکنش ها را انجام می دهد.

IMG_20230522_133511_639

اکوسیستم کاردانو با سرعتی سریع در حال تکامل است و آخرین توسعه از بخش تبادل غیرمتمرکز آن (DEX) حاصل شده است. جدیدترین شرکت کننده در بازی اکنون کاربران را قادر می سازد تا در چند دقیقه مبادله را انجام دهند و عنوان سریع ترین DEX را در Cardano به دست آورد.

یک تراکنش خاص در این DEX به شرح زیر ثبت شد: در ساعت 7:11:49 صبح IST ارسال شد و سکه ها در ساعت 7:12:43 صبح IST دریافت شدند. کل فرآیند در مجموع دو دقیقه طول کشید که نشان دهنده یک دستاورد قابل توجه برای شبکه Cardano است که به دلیل رویکرد علمی و تمرکز بر امنیت بیش از سرعت شناخته شده است. با این وجود، در نظر گرفتن این موضوع بسیار مهم است. هنگامی که با Uniswap اتریوم کنار هم قرار می‌گیرد، که امکان مبادله دارایی‌ها را در عرض چند ثانیه فراهم می‌کند، ممکن است عملیات مبادله دو دقیقه‌ای در Cardano پیشگامانه به نظر نرسد. با این حال، با توجه به محدودیت‌های قبلی در اکوسیستم کاردانو، این توسعه نشان‌دهنده یک گام اساسی به جلو است.

از زمان آغاز به کار، Cardano به دلیل عدم کارایی قراردادهای هوشمند خود، که مستقیماً بر عملکرد dApps ساخته شده در شبکه تأثیر می گذارد، با انتقاداتی مواجه شده است. به روز رسانی اخیر که آلونزو نامیده شد، قابلیت های قرارداد هوشمند را به کاردانو معرفی کرد و ما اکنون شروع به دیدن ثمرات این توسعه کرده ایم. توانایی انجام مبادله در دو دقیقه در DEX مبتنی بر کاردانو گواهی بر این رشد است.

این توسعه نشان دهنده یک تحول حیاتی در اکوسیستم DeFi Cardano است. همانطور که پروژه های بیشتری شروع به کشف فرصت های ارائه شده توسط قراردادهای هوشمند Cardano می کنند، می توانیم انتظار داشته باشیم که شبکه به طور فزاینده ای رقابتی شود. بهبود سرعت مانند این نه تنها DEX های مبتنی بر Cardano را برای معامله گران جذاب تر می کند، بلکه راه را برای پروژه های DeFi پیچیده تر در شبکه هموار می کند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که شبکه هنوز آزمایش مقیاس‌پذیری را پشت سر نگذاشته است، که معمولاً مشکل اصلی بلاک چین‌های غیرمتمرکز بزرگ مانند کاردانو یا اتریوم است.

Related Posts

Leave a comment