شرکت هوش مصنوعی چینی تحت حمایت دولتی، سرویس ربات را راه اندازی کرد تا از ChatGPT پیشی بگیرد.

IMG_20230509_105030_925

شرکت فناوری چینی Iflytek اخیراً با راه‌اندازی «Spark Model» خود، یک سیستم هوش مصنوعی که می‌گوید تا پایان سال از ChatGPT پیشی می‌گیرد، دست به کار شد.شرکت هوش مصنوعی چینی (AI) یارانه دولتی اخیراً از راه اندازی “Spark Model” یک سیستم هوش مصنوعی طراحی شده برای رقابت مستقیم با ChatGPT OpenAI خبر داد.

 راه‌اندازی توسط این شرکت، iFlytek، در یک رویداد فناوری در Hefei به نام «Spark Desk» انجام شد و نمایش کاملی از قابلیت‌های سیستم جدید را به نمایش گذاشت.بر اساس ترجمه ارائه شده توسط بینگ، بنیانگذار و رئیس iFlytek، لیو چینگ فنگ، به شرکت کنندگان در رویداد گفت که مدل اسپارک – که به آن “مدل بزرگ شناختی” نیز گفته می شود – نشان دهنده “طلوع هوش مصنوعی عمومی” است.

 در حالی که هیچ اتفاق نظر علمی در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی عمومی (همچنین به عنوان هوش عمومی مصنوعی یا AGI نیز شناخته می‌شود) با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشین کنونی امکان‌پذیر است یا خیر، وجود ندارد، غول میلیاردر فناوری مقایسه‌ای با ChatGPT و جدول زمانی برای به‌روزرسانی‌ها ارائه کرد:امسال، ما به ارتقای مدل بزرگ ادامه خواهیم داد و در 10 اکتبر، از ChatGPT در [زبان] چینی پیشی خواهیم گرفت و به همان سطح آن در زبان انگلیسی خواهیم رسید.”

 تا زمان انتشار این مقاله، جزئیات مربوط به فناوری زیربنایی قدرت‌بخش Spark Model کمیاب است، اما Qingfeng توانایی‌های هوش مصنوعی را «بسیار جلوتر از سیستم موجود که می‌توان در چین اندازه‌گیری کرد» توصیف کرد.

 مقایسه مستقیم بین ChatGPT و مدل‌های مشابه بدون محک زدن کنار هم می‌تواند دشوار باشد. نه تنها OpenAI جزئیات آموزشی و سایر اطلاعات اختصاصی را مخفی نگه می‌دارد، بلکه ChatGPT نیز در چین ممنوع است – واقعیتی که توانایی OpenAI را برای آموزش مدل‌هایش بر روی زبان‌ها و فرهنگ چینی محدود می‌کند.

Related Posts

Leave a comment