شهروندان حق دارند بیت کوین داشته باشند”: رون دسانتیس پیشنهاد ریاست جمهوری را اعلام می کند.

IMG_20230525_105708_658

ران دی سانتیس، فرماندار فلوریدا رسماً اعلام کرد که وارد رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده می شود و بزرگترین رقیب رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان است.

برخلاف ترامپ، دی سانتیس چندین بار در گذشته سیاست‌های طرفدار رمزنگاری را اعمال کرده است و به شدت با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) مخالف است.دی سانتیس روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد در فضای توییتر در کنار مالک پلتفرم، ایلان ماسک، اجرا شود.  ماسک از رای دادن به جو بایدن در انتخابات 2020 ابراز پشیمانی کرده است، اما همچنین علاقه ای به ترامپ نداشت زیرا او “یک فرد عادی برای رئیس جمهور” می خواست.

هم ماسک و هم دی سانتیس در مخالفت با ایدئولوژی «بیدار» و حمایت از آزادی بیان وجه مشترکی یافتند.  همچنین هر دوی آنها دوستدار رمزنگاری هستند، در حالی که ترامپ بارها بیت کوین را “کلاهبرداری” نامیده است.

هنگامی که از د سانتیس در مورد دیدگاه وی در مورد وضعیت نظارتی کریپتو در ایالات متحده پرسیده شد، گفت که شهروندان “همه حق انجام بیت کوین” را دارند و با هر قانونی برای ممنوعیت استفاده از آن مخالفت خواهند کرد. سانتیس نظرات سایر جمهوری خواهان حامی رمزارز را در موافقت با اینکه دولت بایدن در تلاش است صنعت کریپتو در ایالات متحده را از طریق مقررات از بین ببرد، تکرار کرد.  پس از مجموعه‌ای از اقدامات اجرایی تنظیم‌کننده‌ها علیه صرافی‌ها، صادرکنندگان استیبل کوین، و بانک‌های پشتیبان رمزارز، شرکت‌هایی مانند کوین‌بیس به دنبال شفاف‌سازی قوانین جاده‌ای پیرامون کریپتو در ایالات متحده هستند.

هفته گذشته در بیت کوین میامی 2023، کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری، رابرت اف کندی، متعهد شد که از “حق تخطی ناپذیر” شهروندان برای نگهداری و استفاده از بیت کوین محافظت کند.  فرانسیس سوارز، شهردار میامی، خود یک معتقد به بیت کوین است، و معتقد است که مزایایی نسبت به سیستم ارز فیات دارد.در مقابل، کاخ سفید بایدن علاقه خود را به اجرای یک CBDC بالقوه برای “وارد کردن زیرساخت های مالی ایالات متحده به عصر دیجیتال … بدون خطرات یا انبوهی غیرمنطقی ناشی از دارایی های کریپتو” ابراز کرده است.

Related Posts

Leave a comment