صرافی هات بیت در اطلاعیه ای خبر از متوقف شدن فعالیت خود داد.

IMG_20230522_111617_582

صرافی ارزدیجیتال هات بیت در طی اطلاعیه ای اعلام کرد فعالیت خود را به اتمام می رساند:

به مدت 5 سال و 4 ماه، تیم هات بیت مفتخر است که در یک نمایش ارز دیجیتال فوق العاده با 5 میلیون کاربر شرکت کرده است. با این حال، با کمال تاسف تصمیم گرفتیم که تمام عملیات CEX را از 22 می، ساعت 04:00 UTC (31 خرداد) متوقف کنیم. از همه کاربران می‌خواهیم تا قبل از 21 ژوئن، ساعت 04:00 UTC، دارایی‌های باقی‌مانده خود را برداشت کنند.

 این تصمیم بر اساس سه دلیل است:

 اولا، بدتر شدن شرایط عملیاتی. پس از اینکه تیم مدیریت هات بیت به دلیل تحقیقات در آگوست 2022

مجبور شد برای چند هفته فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد، صنعت یک سری بحران را تجربه کرده است. از جمله فروپاشی FTX، بحران‌های بانکی که باعث حوادث غیرمجاز USDC می‌شود، که منجر به خروج مداوم وجوه از کاربران CEX، از جمله Hotbit، و بدتر شدن جریان نقدی می‌شود.

 دوم، تغییر در روند صنعت کریپتو. فروپاشی پی در پی مؤسسات متمرکز بزرگ، صنعت را به تدریج به دو طریق سوق داده است: یا پذیرش مقررات یا غیرمتمرکزتر شدن. تیم Hotbit معتقد است که صرافی های متمرکز (CEX) به طور فزاینده ای دست و پا گیر می شوند، با مشاغل بسیار پیچیده و به هم پیوسته که رعایت آنها، چه برای انطباق و چه غیرمتمرکز، دشوار است، و بعید است که روندهای بلندمدت را برآورده کنند.

 هات‌بیت از ابتدای تأسیس خود با ارائه انواع غنی از دارایی‌ها و روش‌های ارزش افزوده مشخص شده است. هات بیت اولین صرافی بود که دارایی های نوظهور متعددی از جمله SHIB، KSM، GRIN و غیره را فهرست کرد و اولین صرافی بود که خدمات سهامداری را از ATOM شروع کرد و همچنین اولین صرافی بود که تجارت Defi Mining را با استفاده از Compound انجام داد. با این حال، به دلیل عدم اطمینان صنعت، فرصت های مختلف نیز حاوی ریسک های زیادی هستند. هات بیت همچنین با مشکلات متعددی مانند حملات سایبری مکرر و سوء استفاده از نقص پروژه توسط کاربران مخرب مواجه شده است که منجر به خسارات قابل توجهی شده است. بنابراین، تیم هات بیت معتقد است که مدل عملیاتی حمایت از طیف متنوعی از دارایی‌ها از دیدگاه مدیریت ریسک ناپایدار است.

 این همه، با این همه شادی و اشک، نمایش ما به پایان رسید. اکنون می خواهیم تشکر کنیم و تعظیم کنیم. ما هنوز به آینده روشنی درباره نوآوری رمزارز اعتقاد داریم و برخی از ما همچنان برای آن مبارزه خواهیم کرد.

Related Posts

Leave a comment