غول بانکی JPMorgan به بانک‌های هند اجازه داد دلار از طریق بلاک چین معامله کنند.

IMG_20230606_150740_630

جی پی مورگان در حال راه اندازی یک پروژه آزمایشی با مشارکت بانک های هندی است تا امکان تجارت کارآمد دلار بین بانکی با استفاده از بلاک چین را فراهم کند.

 غول مالی چندملیتی آمریکایی JPMorgan Chase and Co با شش بانک هندی برای راه اندازی یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین برای تسویه تراکنش های بین بانکی دلاری شریک شده است.

 این اقدام بیشتر با هدف پیشبرد تلاش دهلی نو برای موقعیت مکانی شهر بین المللی مالی گجرات یا GIFT City است که هدف آن رقابت با سایر مراکز مالی بین المللی بزرگ مانند سنگاپور، هنگ کنگ، بازار جهانی ابوظبی (ADGM) و IFC دبی است.  

Kaustubh Kulkarni، افسر ارشد کشور هند و نایب رئیس آسیا و اقیانوسیه در JPMorgan، در مصاحبه ای گفت که آنها یک پروژه آزمایشی را برای چند ماه آینده اجرا خواهند کرد زیرا نیاز به تجزیه و تحلیل تجربه بانک ها دارند. وی افزود که این بانک ها شامل وام دهندگان خصوصی برتر مانند HDFC Bank Ltd.، ICICI Bank Ltd.، Axis Bank Ltd.، Yes Bank Ltd. و IndusInd Bank Ltd، علاوه بر واحد بانکی JPMorgan در GIFT City هستند.

 این غول بانکی قصد دارد از بلاک چین برای تراکنش های دلاری بین بانکی سریع تر و کارآمدتر استفاده کند. در حال حاضر، با سیستم های تسویه حساب موجود، حدود چند ساعت طول می کشد تا تسویه معاملات انجام شود. اما با بلاک چین، این تراکنش ها می توانند تقریباً به صورت آنی انجام شوند.کولکارنی فاش کرد که JPMorgan قصد دارد از فناوری بلاک چین برای تسهیل تراکنش ها به صورت 24×7 استفاده کند، پردازش آنی را انجام دهد و بانک های GIFT City را قادر سازد تا از منطقه زمانی و ساعات کاری خود پشتیبانی کنند.

این پروژه آزمایشی قرار است روز دوشنبه با استفاده از پلتفرم بلاک چین اونیکس JPMorgan و پس از تایید مرکز خدمات مالی بین‌المللی راه‌اندازی شود. Onyx، پلتفرم مبتنی بر بلاک چین JPMorgan برای تراکنش‌های پرداخت عمده‌فروشی، در سال 2020 تشکیل شد.

Related Posts

Leave a comment