قزاقستان 13 مزرعه استخراج غیرقانونی بیت کوین را تعطیل کرد.

photo_2022-02-22_12-37-18

وزارت انرژی قزاقستان 13 مزرعه استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال را در این کشور کشف و تعطیل کرده است. این حرکت در بحبوحه تلاش دولت برای تنظیم بخش ماینینگ کریپتو انجام شد. قزاقستان با سهم 18.1 درصدی استخراج بیت کوین در جهان پس از ایالات متحده با 35.4 درصد در رتبه دوم قرار دارد. این در حالی است که روسیه با سهم 11.2 درصدی در جایگاه سوم قرار دارد.
مقام نظارت بر انرژی و هسته ای قزاقستان و وزارت انرژی با سایر نهادهای دولتی بررسی های مشترکی را برای شناسایی اشیاء استخراج دیجیتال انجام دادند.

وزارت نیرو در بیانیه ای اعلام کرد: در نتیجه بازرسی های انجام شده طی 5 روز گذشته، تیم های سیار 13 مزرعه معدنی با مصرف برق 202 مگاوات را شناسایی و متوقف کردند.

امکانات استخراج دیجیتال در سراسر کشور یافت شده است که با منطقه کاراگاندا، پاولودار، ترکستان، آکمولا، کوستانای، نورسلطان، آلماتی و شیمکنت شروع می شود. وزارت انرژی گفت که محدودیت‌های شخصی در استخراج دیجیتالی منطقه قزاقستان غربی با ظرفیت کل 91 مگاوات و در منطقه کاراگاندا – 44 مگاوات معرفی شده است.

دولت قزاقستان هشدار داده است که کار برای شناسایی و قطع کردن مزارع معدن از شبکه های برق ادامه خواهد داشت. دستگاه های مجاز اقدامات عملیاتی و تحقیقاتی را در مزارع معدنی شناسایی شده انجام خواهند داد.

تقاضای برق در قزاقستان در سال 2021 به طور چشمگیری افزایش یافته است زیرا این کشور پس از سرکوب‌های ماینینگ چین به دومین تولیدکننده بزرگ بیت کوین در جهان تبدیل شد.

Related Posts

Leave a comment