قیمت بیت کوین در بازار سوآپ دائمی بیت فینکس در اوایل امروز برای مدت کوتاهی به بالای 56000 دلار رسید و موج شوک را در سراسر بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

IMG_20230503_114825_229

حجم معاملات در بازار BTC-PERP Bitfinex به مدت دو دقیقه به 322 BTC (9.1 میلیون دلار) رسید که تقریباً 25٪ از حجم روزانه جفت معاملات را تشکیل می دهد. در پاسخ به جهش ناگهانی قیمت، پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری Bitfinex توضیح داد که نقدینگی پایین در آن لحظه از زمان علت آن بوده است. او همچنین به فعالان بازار اطمینان داد که این سیستم همانطور که انتظار می‌رفت کار می‌کند و موتور تطبیق تمام سفارش‌ها را به درستی انجام می‌دهد. مبادلات دائمی، مانند بازار BTC-PERP در Bitfinex، نوعی قرارداد مشتقه است که به معامله گران اجازه می دهد تا در مورد قیمت آتی دارایی مانند بیت کوین بدون تاریخ انقضا گمانه زنی کنند.

این قراردادها موقعیت های خرید و فروش را امکان پذیر می کند و به معامله گران اجازه می دهد از افزایش و کاهش قیمت سود ببرند. برای نگه داشتن قیمت سوآپ دائمی نزدیک به دارایی پایه، از نرخ های تامین مالی استفاده می شود. معامله گرانی که موقعیتی در جهت نرخ تامین مالی دارند به معامله گران مخالف پرداخت می کنند و بازار را تشویق می کنند که متعادل بماند. در همین حال، قیمت کلی بیت کوین در بازار نیز افزایش یافته است و اوایل امروز در صرافی Bitstamp به بالاترین سطح روزانه 28764 دلار رسیده است. به نظر می رسد کاهش اخیر سهام بانک های منطقه ای درگیر در ایالات متحده به بهبود بیت کوین کمک کرده است.  

 

Related Posts

Leave a comment