لجر به‌روزرسانی بسیار بحث‌برانگیزی را منتشر می‌کند، کاربران پلتفرم را ترک می‌کنند.

IMG_20230517_101306_654

لجر، سازنده کیف پول سخت‌افزار ارزهای دیجیتال، به‌روزرسانی بسیار بحث‌برانگیزی را منتشر کرده است که منجر به ترک این پلتفرم توسط برخی از کاربران شده است. این به روز رسانی که گفته می شود عبارات اولیه را در معرض اینترنت قرار می دهد، با هشدار و نارضایتی در جامعه کریپتو مواجه شده است.

 ویژگی جدید لجر بنام لجر ریکاور، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با کمک شخص یا نهاد ثالث عبارت اولیه خود را بازیابی کنند.این مکانیزم به این صورت کار می‌کند که عبارات seed به 3 قطعه تقسیم می‌شود و پس از تایید کاربر، به صورت رمزگذاری شده برای اشخاص ثالث/سازمان‌های ناشناس ارسال می‌شود. سپس با تأیید هویت فرد (KYC) می توان آن را بازیابی کرد.

 اکثریت جامعه، از این ایده به دلیل دستکاری‌های احتمالی افراد و شرکت‌ها با KYC، انتقاد کرده‌اند.

به‌روزرسانی بحث‌برانگیز یک ویژگی «خدمات بازیابی» را ارائه می‌کند که به طور بالقوه می‌تواند عبارات اولیه را نشان دهد، ترکیبی منحصربه‌فرد از کلمات که به کاربران امکان دسترسی به کیف پول‌های ارزهای دیجیتال را می‌دهد. نگرانی این است که این ویژگی می تواند امنیت وجوه کاربران را نسبت به زمانی که در کیف پول های داغی مانند MetaMask ذخیره می شود، کاهش دهد.

کاربران در انجمن های آنلاین مانند Reddit ناامیدی خود را از به روز رسانی ابراز کرده اند. در پاسخ به انتقادات، لجر تصریح کرده است که این دستگاه تنها در صورتی که تصمیم به استفاده از سرویس بازیابی داشته باشند، قطعات رمزگذاری شده عبارات اولیه کاربران را برای شرکت های مختلف ارسال می کند. کاربران همچنان می توانند از عبارات اولیه خود نسخه پشتیبان تهیه کنند. با این حال، این توضیح کمی برای کاهش نگرانی کسانی که معتقدند دستگاه در وهله اول نباید توانایی نشت اطلاعات به اینترنت را داشته باشد، کم کرده است.

Related Posts

Leave a comment