مجلس نمایندگان آمریکا توافقنامه سقف بدهی را برای تعلیق سقف بدهی این کشور تا اول ژانویه 2025 به تصویب رساند.

photo_2023-06-01_11-34-32

این لایحه پس از آن باید توسط سنا تصویب شود تا به رئیس جمهور جو بایدن ارسال شود و به قانون تبدیل شود. هنوز مشخص نیست سنا چه زمانی رای گیری می کند.

لایحه سقف بدهی از مجلس ایالات متحده عبور می کند، بیت کوین زیر 27000 دلار معامله می شود.

بیت کوین به زیر 27 هزار دلار سقوط کرد زیرا مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه سقف بدهی را برای ارسال آن به سنای ایالات متحده قبل از ضرب الاجل پیش فرض تصویب کرد.

مجلس نمایندگان روز چهارشنبه لایحه سقف بدهی بسیار مورد بحث را تصویب کرد و از یک فاجعه اقتصادی بزرگ در کشور و سراسر جهان جلوگیری کرد.  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه سقف بدهی را با 314 رای موافق در برابر 117 رای موافق، با انصراف از هر دو طرف برای ارسال لایحه به سنای ایالات متحده تصویب کرد.

با انتشار این خبر، قیمت بیت کوین از 27100 دلار به نزدیک به 26600 دلار کاهش یافت.  ارز دیجیتال پیشرو در 24 ساعت گذشته 3 درصد کاهش یافته است.پس از اخذ رای تصویب از مجلس نمایندگان، این لایحه باید در اواخر این هفته در سنای ایالات متحده تصویب شود تا رئیس جمهور جو بایدن بتواند آن را به قانون امضا کند.  دولت ایالات متحده در روز دوشنبه آتی به ضرب الاجل افزایش سقف بدهی خواهد رسید و بدهی خود را نکول خواهد کرد.  با این حال، مانع اصلی تصویب شد زیرا هر دو حزب سیاسی در مورد این لایحه توافق کردند.  71 جمهوری خواه و 46 دموکرات به لایحه سقف بدهی که به مجلس سنای آمریکا ارسال می شود، رای منفی دادند.

لایحه سقف بدهی فعلی هیچ راه حلی برای بدهی دولت ارائه نمی دهد.  تنها تا سال 2025 سقف بدهی را به حالت تعلیق در می آورد، زمانی که دولت ایالات متحده باید دوباره این روند را طی کند.در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین ارز دیجیتال پیشرو کمی بالای ۲۶۷۰۰ دلار معامله می‌شود که در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۲۷ درصد کاهش داشته است.  بیت کوین با انتشار خبر تصویب لایحه سقف بدهی ایالات متحده در اواخر روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان برای مدت کوتاهی به 26650 دلار سقوط کرد.  اگر لایحه سقف بدهی قبل از 5 ژوئن به قانون تبدیل شود، خزانه داری ایالات متحده تریلیون ها دلار چاپ خواهد کرد تا اقتصاد کشور را نجات دهد، که احتمالاً منجر به اعلام افزایش نرخ دیگری از سوی فدرال رزرو در ماه آینده خواهد شد.  کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در 15 و 16 ژوئن برای اعلام تصمیم خود در مورد نرخ بهره تشکیل جلسه خواهد داد.

Related Posts

Leave a comment