مدیر ارشد فناوری Ripple حقیقت را در مورد تمرکز ادعایی XRP Ledger فاش می کند.

IMG_20230501_101117_814

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری Ripple، بار دیگر از ماهیت غیرمتمرکز XRP Ledger در میان انتقادات جاستین بونز، بنیانگذار سایبر کپیتال، دفاع کرد. Bons ادعا کرده بود که XRP، و همچنین بایننس کوین (BNB) و Stellar Lumens (XLM)، به دلیل معماری بلاک چین مجاز آنها متمرکز هستند.

شوارتز با بیان اینکه XRPL به سطح غیرمتمرکز بلاک چین های اثبات کار (PoW) می رسد، پاسخ داد، اما به روشی متفاوت. او توضیح داد که XRPL اختیار خاصی برای تغییر قوانین ندارد و تراکنش ها را نمی توان بیش از یک دوره کوتاه سانسور کرد. علاوه بر این، XRP Ledger از اجماع برای تصمیم‌گیری اینکه کدام تراکنش‌ها باید در یک بلوک گنجانده شوند، استفاده می‌کند، که شوارتز معتقد است که غیرمتمرکزتر از سیستم PoW است، جایی که یک شخص می‌تواند تصمیم بگیرد کدام تراکنش‌ها در یک بلوک گنجانده شوند. علاوه بر این، شوارتز تاکید کرد که XRPL نسبت به سیستم‌های PoW یا اثبات سهام (PoS) ارزان‌تر است، زیرا نیازی به پرداخت هزینه برای مصرف انرژی استخراج‌کنندگان نیست. او همچنین تاکید کرد که هیچ نهاد واحدی حق خاصی برای دریافت پاداش یا کنترل جریان تراکنش در XRP Ledger ندارد که به تمرکززدایی بهتر کمک می کند.

 این اولین بار نیست که XRPL با انتقادات در مورد عدم تمرکز خود مواجه می شود. با این حال، پاسخ شوارتز توضیح روشنی از چگونگی دستیابی XRP Ledger به تمرکززدایی و تفاوت آن با دیگر معماری های بلاک چین ارائه می دهد.

 

Related Posts

Leave a comment