ممنوعیت بیت کوین راه خود را به لایحه کریپتو اتحادیه اروپا باز می کند.

photo_2022-03-13_13-17-47

یک اصلاحیه ضعیف که استفاده از رمزارزهای اثبات کار را محدود می کند، به پیش نویس نهایی چارچوب MiCA رسیده است.
ممنوعیت بیت کوین راه خود را به لایحه کریپتو اتحادیه اروپا باز می کند.
اصلاحیه ای با هدف محدود کردن استفاده از ارزهای رمزنگاری اثبات کار در اتحادیه اروپا در نهایت به پیش نویس نهایی چارچوب نظارتی بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) وارد شد.

یک کمیته پارلمانی اروپا قرار است در 14 مارس در مورد نسخه نهایی پیش نویس رای گیری کند.

همانطور که گزارش شده است، پیش نویس دیگری که شامل مقرراتی است که قصد دارد بیت کوین را در اتحادیه اروپا تا سال 2025 ممنوع کند، در اواخر فوریه ارائه شد. این اقدام انتقاد شدیدی را در جامعه به دنبال داشت که ظاهراً قانونگذاران اتحادیه اروپا را مجبور کرد از طرح خود برای سرکوب مکانیسم اجماع اثبات کار که انرژی زیادی دارد، عقب نشینی کنند.

استفان برگر، گزارشگر چارچوب MiCA، توضیح داد که این لایحه قرار نبود یک ممنوعیت واقعی بیت کوین باشد. شرط سخت از لایحه حذف شده است.
پاتریک هنسن، رئیس رشد و استراتژی استارت‌آپ DeFi Unstoppable Finance، می‌نویسد که عبارت آخرین ممنوعیت اثبات کار کمرنگ شده است، اما تأثیر آن «اساساً یکسان است».
تعمیر لحظه آخری بار دیگر اعتراضات را برانگیخت. دیوید مارکوس، رهبر سابق بلاک چین متا، ممنوعیت بالقوه بیت کوین را به عنوان یک “حرکت محافظه کارانه” توصیف کرد و استدلال کرد که این ممنوعیت می تواند از حفظ ارتباط کسب و کارهای اروپایی در صحنه جهانی جلوگیری کند. او پیش‌بینی می‌کند که این ابتکار عواقب «فاجعه‌بار» برای اروپا خواهد داشت و در عین حال فرصت «عظیم» را برای ایالات متحده ایجاد می‌کند.

Meltem Demirors، مدیر ارشد استراتژی CoinShares، گفت که این یک “حمله سیاسی” به آزادی مالی است و پیش بینی کرد که تنظیم کننده های اتحادیه اروپا در ممنوعیت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اثبات کار متوقف نخواهند شد.

پاسکال گوتیر، مدیرعامل لجر، از مدیران شرکت خواست تا با اعضای پارلمان اروپا تماس بگیرند تا تصمیم خود را لغو کنند.

Related Posts

Leave a comment