همکاری هند و امارات متحده عربی برای تقویت تراکنش های ارز دیجیتال برون مرزی بانک مرکزی

IMG_20230317_123042_710

بانک مرکزی هند (RBI) و بانک مرکزی امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) توافق کرده‌اند تا در تراکنش‌های ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برون مرزی حواله‌ها و تجارت با یکدیگر همکاری کنند. بانک مرکزی هند توضیح داد: «انتظار می‌رود این ابتکار باعث کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی تراکنش‌های فرامرزی و تقویت روابط اقتصادی بین هند و امارات شود».

 بانک مرکزی هند (RBI) و بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE) امروز در ابوظبی یک یادداشت تفاهم (MoU) امضا کردند تا همکاری ها را تقویت کنند و به طور مشترک امکان نوآوری در محصولات و خدمات مالی را فراهم کنند.  

بانک مرکزی هند ادامه داد: تحت این تفاهم نامه، دو بانک مرکزی در زمینه های مختلف فین تک، به ویژه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) همکاری خواهند کرد و قابلیت همکاری بین CBDC های CBUAE و RBI را بررسی خواهند کرد.

 CBUAE و RBI مشترکاً اثبات مفهوم (PoC) و پایلوت (های) پل دوجانبه CBDC را برای تسهیل تراکنش‌های CBDC برون مرزی حواله‌ها و تجارت انجام خواهند داد.

هند آزمایشی روپیه دیجیتال خود را در نوامبر سال گذشته برای بخش عمده فروشی و در دسامبر برای بخش خرده فروشی آغاز کرد. Ajay Kumar Choudhary، مدیر اجرایی RBI اوایل این ماه گفت که CBDC این کشور به عنوان جایگزینی برای ارزهای دیجیتال عمل خواهد کرد.

RBI با اشاره به اینکه “این تفاهم نامه همچنین همکاری فنی و به اشتراک گذاری دانش در مورد موضوعات مربوط به محصولات و خدمات فین تک و مالی را فراهم می کند.”

 انتظار می‌رود این تعامل دوجانبه آزمایش مورد استفاده فرامرزی CBDCها باعث کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی معاملات فرامرزی و روابط اقتصادی بین هند و امارات شود.

 در فوریه، RBI فاش کرد که 50000 کاربر و 5000 تاجر از روپیه دیجیتال استفاده می‌کنند.

Related Posts

Leave a comment