وزارت روسیه می خواهد استخراج بیت کوین را در مناطق خاص قانونی کند.

photo_2022-02-15_13-23-48

هدف این پیشنهاد شناسایی استخراج کریپتو به عنوان یک فعالیت تجاری و تعیین مالیات بر سودهای تحقق یافته آن است.
در میان ادامه کار سخت دولت روسیه برای تدوین مقررات ارزهای دیجیتال، یک وزارتخانه فدرال پیشنهاد دیگری در رابطه با صنعت استخراج کریپتو ارائه کرده است.

خبرگزاری محلی ایزوستیا روز سه شنبه گزارش داد، وزارت توسعه اقتصادی روسیه به مفهوم مقررات ماینینگ کریپتو در این کشور چراغ سبز نشان داده و پیشنهاد داده است که عملیات استخراج در مناطقی با “مازاد تولید برق پایدار” مجاز باشد.

به عنوان بخشی از این پیشنهاد، این وزارتخانه پیشنهاد کرد که هزینه‌های کمتری برای راه‌اندازی مزارع استخراج و مراکز داده در مناطق خاص روسیه و همچنین ارائه نرخ‌های انرژی کاهش‌یافته برای چنین امکاناتی اعمال شود.

این وزارتخانه همچنین می‌خواهد محدودیتی برای استفاده از انرژی برای استخراج افراد ایجاد کند و بنا بر گزارش‌ها پیشنهاد می‌کند که نرخ‌های انرژی بالاتری را برای افزایش هزینه‌های انرژی اعمال کنند. این گزارش خاطرنشان می کند که مقام هنوز مقدار آستانه ای را برای این کار تعیین نکرده است.

به گفته این وزارتخانه، قوانین پیشنهادی جدید خطرات تامین برق ناکافی برای مسکن، امکانات اجتماعی و زیرساخت‌ها را در سایر مناطق کشور برطرف می‌کند.

علاوه بر این، گزارش شده است که این وزارتخانه پیشنهاد به رسمیت شناختن استخراج کریپتو به عنوان یک فعالیت تجاری و اعمال مالیات بر سودهای حاصل از استخراج ارزهای دیجیتال را ارائه کرده است.

آخرین پیشنهاد در بحبوحه ابهامات مداوم در مورد مقررات ارزهای دیجیتال در روسیه ارائه می‌شود و بخش‌های مختلف دولت همچنان در مورد نحوه تنظیم بیت کوین (BTC) بحث می‌کنند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، وزارت دارایی روسیه از تنظیم صنعت کریپتو حمایت کرده است، در حالی که بانک مرکزی روسیه به شدت اصرار بر ممنوعیت تراکنش‌های کریپتو داشته است و دلیل آن خطرات محافظت از سرمایه‌گذاران است. از آنجایی که دولت در 8 فوریه به طور رسمی مفهوم مقررات کریپتو را تصویب کرد، الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه متعاقباً اعلام کرد که این بانک از تصمیم ایالت حمایت نمی کند و به مخالفت خود با پذیرش کریپتو در روسیه ادامه خواهد داد.

طبق گزارش‌ها، دولت و بانک مرکزی انتظار داشتند تا روز جمعه یک لایحه مقررات مشترک کریپتو ارائه کنند.

Leave a comment