ویزا، مایکروسافت و دیگران به پروژه CBDC برزیل می پیوندند.

IMG_20230527_102935_016

هر دو شرکت ملی و جهانی در پروژه آزمایشی آتی ارز دیجیتال بانک مرکزی برزیل شرکت خواهند کرد.

شرکت‌های ملی و جهانی هر دو در پروژه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی برزیل (CBDC) شرکت خواهند کرد. Banco Central do Brasil، بانک مرکزی این کشور، اضافه کردن شرکت‌کنندگان به پلتفرم واقعی دیجیتال را در اواسط ژوئن 2023 آغاز خواهد کرد.

 در ۲۴ مه، بانک مرکزی فهرست نهایی شرکت‌کنندگان آزمایشی CBDC را منتشر کرد. شرکت‌کنندگان از میان 36 پیشنهادی که توسط شرکت‌ها و کنسرسیوم‌های منفرد انجام شده بود، «در مجموع بیش از 100 مؤسسه» انتخاب شدند. تعداد نهایی شرکت کنندگان 14 نفر است. با این حال، برخی از آنها نماینده گروهی از شرکت ها هستند. به عنوان مثال، غول فناوری مستقر در ایالات متحده، مایکروسافت؛ بانک مستقر در برزیل، بانک اینتر؛ و شرکت فناوری دیجیتال، 7COMm، یکی از 14 شرکت کننده را تشکیل می دهند.

 از دیگر شرکت‌کنندگان می‌توان به ویزا، سانتاندر و چندین مؤسسه بانکی برزیلی مانند Itaú Unibanco، BTG Pactual و Banco Bradesco اشاره کرد.

 در مرحله فعلی آزمایشی دیجیتال واقعی، بانک مرکزی قابلیت‌های حریم خصوصی و قابلیت برنامه‌ریزی پلتفرم خود را از طریق یک مورد استفاده آزمایش خواهد کرد: پروتکل تحویل در مقابل پرداخت برای اوراق بهادار عمومی فدرال.آزمایشی CBDC برزیل در سال 2022 رسماً اعلام شد. ارزش واقعی دیجیتال در برابر ارز ملی فیات، واقعی، مرتبط می‌شود. عرضه ثابتی خواهد داشت و به مرور زمان ضرب می شود.

 با جمعیتی بالغ بر 214 میلیون نفر، بزرگترین کشور آمریکای لاتین همچنان مکان جذابی برای شرکت های ارز دیجیتال جهانی است.

Related Posts

Leave a comment