چین در حال توسعه هوش مصنوعی بدون تراشه های ایالات متحده است.

IMG_20230508_140434_331

تحریم‌های ایالات متحده دسترسی چین به آخرین فناوری تراشه برای توسعه هوش مصنوعی را محدود کرده است، اما شرکت‌های محلی اجازه نمی‌دهند این امر مانع آنها شود.

رقابت برای ایجاد هوش مصنوعی (AI) همچنان ادامه دارد که چین توسعه هوش مصنوعی داخلی را بدون استفاده از آخرین فناوری ایالات متحده به دلیل تحریم‌های فعلی پیش می‌برد.

 طبق گزارشی از وال استریت ژورنال، شرکت‌های چینی در حال مطالعه روش‌های هوش مصنوعی برای توسعه هوش مصنوعی از طریق نیمه‌رساناهای ضعیف‌تر، همراه با ترکیبی از تراشه‌ها هستند تا از تکیه بر یک نوع سخت‌افزار عبور کنند.در این گزارش آمده است که محققان و تحلیلگران بر این باورند که ایجاد جایگزین‌هایی برای چنین تراشه‌هایی برای شرکت‌های فناوری چینی دشوار خواهد بود، اما برخی آزمایش‌ها “نویدبخش” را نشان داده‌اند.

 تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه چین در اکتبر 2022 شرکت های چینی را از دسترسی به پیشرفته ترین تراشه های موجود در بازار محروم کرده است. این شامل تراشه های A100 انویدیا و آخرین نسخه، H100 است که محبوب ترین گزینه ها در صحنه توسعه هوش مصنوعی هستند. در حال حاضر، بازار چین به تراشه های انویدیا A800 و H800 دسترسی دارد که تنها قادر به مدل های هوش مصنوعی در مقیاس کوچک هستند.

Related Posts

Leave a comment