چین مرکز ملی بلاک چین را برای آموزش نیم میلیون متخصص راه اندازی کرد.

IMG_20230513_095911_369

طبق گزارش ها، این موسسه بیش از 500000 متخصص را در زمینه فناوری دفتر کل توزیع شده آموزش خواهد داد. 

در 10 می، مرکز ملی نوآوری فناوری بلاک چین، که برای اولین بار در فوریه معرفی شد، به طور رسمی کار خود را در شهر پکن، پایتخت چین، آغاز کرد. این مرکز با دانشگاه‌های محلی، اتاق‌های فکر و کسب‌وکارهای بلاک چین برای توسعه فناوری بلاک چین در چین همکاری خواهد کرد. طبق گزارش ها، این موسسه بیش از 500000 متخصص در زمینه فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) آموزش خواهد داد.

 پیشرو مرکز جدید، آکادمی بلاک چین و محاسبات لبه پکن است که بلاک چین ChainMaker را توسعه داده است. یک بلاک چین خانگی که به عنوان طرحی برای پیشرفت های مرکز عمل می کند. ChainMaker در حال حاضر توسط گروهی متشکل از 50 شرکت تجاری پشتیبانی می شود که اکثر آنها دولتی هستند، از جمله نام های بزرگی مانند China Construction Bank و China Unicom. همانطور که رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند، این مرکز ساخت خوشه‌های قدرت محاسباتی بلاک‌چین در مقیاس بزرگ را تسریع خواهد کرد.

به گفته ژنگ ژیمینگ، استاد دانشکده ریاضیات و علوم سیستم در دانشگاه بی هانگ، ماموریت این مرکز اتصال موارد مختلف استفاده از بلاک چین در کشور – به اصطلاح “جزایر بلاک چین” – به یک شبکه منسجم است:

 “اتصال پلتفرم های کاربردی بلاک چین و ادغام محیط زیست برنامه های بلاک چین به طور قابل توجهی قابلیت های نوآوری بلاک چین و رقابت اصلی را افزایش می دهد.”

 با سرکوب ارزهای دیجیتال که هنوز به قوت خود باقی است، دولت چین به تحقیق فعالانه درباره احتمالات اقتصاد دیجیتال ادامه می دهد. شرکت‌های چینی در حال مطالعه روش‌هایی برای توسعه هوش مصنوعی از طریق نیمه‌رساناهای ضعیف‌تر و ترکیبی از تراشه‌ها برای دور زدن اتکا به یک نوع سخت‌افزار با فناوری پیشرفته هستند که عمدتاً از ایالات متحده وارد می‌شود.

 این کشور همچنین با پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود پیش می رود. در ماه آوریل، از گسترش موارد استفاده از یوان دیجیتال به ابتکار «کمربند و جاده» و تجارت فرامرزی خبر داد.

Related Posts

Leave a comment